17 April 2014

Mak dah balik umrah....alhamdulillah

Alhamdulillah, 5 April lepas mak dah selamat sampai di bumi Malaysia.....sebenarnya, banyak dugaan yang mak aku hadapi.....bukan setakat mak aku, tapi kami adik-beradik.....mak aku berangkat hari Jumaat pagi.....tapi transit dekat Sri Lanka dulu....flight delay, so 2 hari jugak kot duduk kat Sri Lanka sebelum bertolak menunaikan umrah.....aku ingat lagi, hari Ahad malam aku sempat call mak aku.....hepi ja aku dengaq sora mak aku....iyelah, time tu still kat Sri Lanka.....bila hari Isnin call tak dapat....Selasa call tak dapat....Rabu pun call tak dapat jugak....risau, memang risau....sapa tak risau...mak kot....dalam ati, mak ni tak charge henpon ka??? pastu tergerak hati nak call Pak Lang aku.....bila call, Pak Lang aku tak angkat....pastu Pak Lang call balik....rupa-rupanya henpon dengan duit mak aku hilang....Astagfirullah....nak cakap dengan mak aku pun tak boleh sebab depa duduk bilik lain-lain, lain level pulak tu....aku mintak no henpon Mak Lang aku pulak....Lang aku ni bukan dia peduli pun pasal henpon....henpon tak bateri dia boleh buat tak tau ja....muahahahahaha

Nak menanti tarikh 5 April tu sangat mendebarkan okeh...sihat ka mak aku ni??? dah seminggu tak dengaq cita....nak call Pak Lang aku, segan...sebab aku takut mengganggu depa nak buat ibadah....dalam hati tawakal...nak jugak tau berapa duit hilang, macam mana boleh hilang....dugaan sungguh untuk kami adik-beradik  ;(
dan hari yang dinantikan pun tiba....Alhamdulillah, mak sihat....Mak Lang sihat....Pak Njang pun sihat....cuma Pak Lang la kesihatan tak berapa mengizinkan.....





Tengok jemaah lain dah sampai...tapi mak tak nampak-nampak pon  ;(


Alhamdulillah.....Pak Njang dah sampai dulu.....hensem kan Pak Njang ai.....anak dia pun hensem-hensem...ada sorang sejibik macam Asraf Muslim  T________T















Dari kejauhan....dah nampak....kesayangan dah selamat sampai....  ;)








budak-budak ni poh ada.....Mek Zara kalut nak tolak abang dia....yang Haiqal pulak, asyik nak duduk....macam bos besaq....



dah selamat sampai semua.....Pak Lang (kiri) tak berapa sihat.....nasib baik la ada anak dia memang qeja dekat KLIA nie, boleh masuk dalam terus tolong angkut beg...


 Kak Roha, Lang, Mak, Tun & Kak A





Model tudung  bawal Yunabella...hikhikhik



Blogger Yunabella??????






Abang Pit...anak Lang...dia la tukang angkat beg  :)

 Mak Lang aku cita, kat sana depa asyik dok kira mayat....hari nie berapa orang meninggal...time Subuh, Zohor....hari-hari dok kira...boleh lagu tu no....hikhikhikhi

Dah setel semua....tangkap gambaq bagai....kami pie berkumpul dekat rumah kak aku, dekat Taman Salak Baiduri...dekat je ha dengan airport......



dari model tudung bertukar jadik model motor....bahahahaha




Ana...salah seorang model tudung Yunabella jugak....bahahahaha



Dari seorang blogger bertukar menjadi Hantu Kak Limah.....ini menakotkan......
muahahahahahahaha

Syukur sangat-sangat....bila sampai rumah kak aku, banyak la cerita yang mak aku nak kongsikan....macam mana duit hilang mak aku pun tak perasan....seingat mak aku, malam sebelum tu semua duit-duit yang sebelum ni mak aku selit merata, semua mak aku satukan dalam satu beg....jam tangan yang selama ni melekat ja kat tangan pun mak aku masukkan dalam satu beg....henpon, spek mata....semua dalam satu beg....balik dari sembahyang Subuh, dah sampai bilik mak aku perasan semua barang-barang tu dah tak dak....padahal beg yang mak aku bawak tu terzip rapat.....rumah Allah, Dia tetap menguji hamba-hamba-Nya yang terpilih....nasib baiklah mak aku sempat membeli sebelum tu....tapi dekat 1k ++ jugak la yang hilang...bukan rezeki mak aku la tu....asalkan mak selamat sudah la....tapi tu la, mak aku cakap, semua barang yang ada tu semua yang mak aku sayang....henpon, jam tangan....tu aku bagi hadiah....memang tak dak rezeki mak la dengan pemberian aku tu...*nanges*

Orang cakap balik umrah/haji jangan terus mandi....takut demam...betul eh??? mak aku, malam tu pie mandi....esok terus demam.....dari nak duduk 2-3 hari kat sini, terus jadi 2 minggu....mula-mula duduk rumah Kak Roha....Rabu minggu lepas aku bawak mak aku duduk dengan aku pulak....sempat la bawak mak pie makan-makan....buat spek....henpon Ella kot nak beli...jam tangan Ana dah belikan untuk mak...  ;)














Jumaat ni mak dah nak balik kampung....dah kembali menjalani rutin biasa...dengan budak tadika...hehehehehe....tapi kesian jugak aku tengok mak aku, asyik tidoq ja kat rumah...kompom boring gila....nak baca buku, spek tak siap lagi..nak tengok tv, mak aku bukan kaki tv....tidoq aje lah.....hehehehe

Kami sayang mak sangat-sangat





Tiada ulasan :