25 Mac 2014

Salam Takziah #MH370

Semalam......lepas makan aku hangkut anak-anak pie bookstore, dekat je pun dengan rumah....nak cari A4 paper....sejak-sejak pie ceramah Wacana Minda baru-baru nie, macam perlu jujur dengan diri sendiri pulak...iyelah, memandangakan sem baru dah bermula, confirm-confirm banyak benda nak kena print....dan jalan terbaik, beli 1 rim A4 untuk kegunaan sendiri kat pejabat....untuk ink printer tu nanti aku fikirkan macam mana nak bayor....

Bila dah sampai parking, aku dengar press conference by PM dekat Hotfm tapi tak habis...baru start aku dah tutup enjin....pastu masuk rumah tengok ada member wassup bagitau 'terjawab sudah kehilangan MH370'....terus tertanya-tanya apa benda yang dah jadi....bergado pulak dengan laki aku sebab aku mintak tukar channel Astro Awani, dia dok kalut dengan bola Kedah vs Penang....hek eleeeeeeeeee...bola je pon....terlepas 1 scene tak mati pon aih....sakit ati aku....terus ambik hp, tengok member-member update...

Serius....sedih....macam terhempap batu besaq...bila dimaklumkan MH370 berakhir di Lautan Hindi....memang nampak tiada kesahihan dari segi lokasi sebenar tempat pesawat tu landed/terhempas, tapi itulah yang telah diumumkan oleh PM malam tadi....Allahuakbar....apa perasaan ahli keluarga yang terlibat??? sedangkan kita yang tak dak kena mengena ni pun terasa dengan kehilangan tersebut, kan....Innalillahiwainnailaihirajiun....

Namun jauh kat sudut hati, terselit sedikit harapan agar ada keajaiban dalam misi pencarian MH370 yang akan diteruskan....semoga dipermudahkan Allah segala usaha mereka yang terlibat....semoga ada sinar disebalik kehilangan ini....perit....berat mata memandang, berat lagi bahu memikul....Allah menguji Malaysia dengan kehilangan MH370...
Walaupun ada dikalangan ahli keluarga yang redha dalam ujian nie, namun aku tetap berharap agar Dia memberikan petunjuk sebenar demi merungkai misteri MH370....

Pagi tadi tengok MHI, nauzubillah....takut aku bila tengok video dari youtube lautan Hindi yang bergelora....kedalaman lautan Hindi 10kali ganda menara KLCC....Subhanallah...ciptaan Allah...boleh ka pasukan penyelamat nak cari pesawat atau kotak hitam area situ??? ada jugak aku baca yang mengatakan Lautan  Hindi  tempat 2 objek yang dirakamkan oleh satelit merupakan lautan paling ganas....Nauzubillah....Allah Maha Besar....semoga Dia mendengar rintihan hamba-hambaNya....semoga Dia memberi peluang kepada kita untuk mendapat perkhabaran gembira dalam misi-misi seterusnya....dan semoga pemimpin-pemimpin negara tetap kuat dan tabah menghadapi dugaan besar ini...Ya Allah, kami memohon petunjuk Mu... ;(

#prayforMH370



Tiada ulasan :