31 Mac 2014

Mari Menutup Aurat Dengan Betul



Hurmmmmm....tengok macam senang ja....ada 4 je point untuk tutup aurat dengan betul bagi seorang wanita....tapi belum tentu dapat laksanakan keempat-empat point ni kan 

Aku tak tujukan kat orang lain...aku tujukan dekat diri sendiri....serius....bukan aku tak tau aurat wanita tu dari mana sampai ke mana....bukan aku tak tau cara pakai tudung ikut syariat Islam....bukan aku tak tau cara berpakaian yang sebenar, kena pakai stokin....semua tu aku tau...dari kecik lagi aku tau.....aku dah belajar....tapi aku tak jugak buat seperti mana yang disyariatkan.....

Kadang aku rasa malu bila selisih dengan orang bertudung labuh....berstokin....even orang cakap tak semestinya orang yang bertudung labuh tu baik perwatakannya....tapi biarlah first impression tu adalah perkara yang positif.....kadang aku malu jugak, bila tengok adik-adik aku sendiri dah mula berubah....dah mula ubah cara pakai tudung....yang singkat dilabuh-labuhkan....dah mula pakai hand sock....dah mula pakai stokin bila keluar dari rumah....aku nampak semua perubahan diri adik-adik aku....cuma aku tak terikut....egokah aku dengan adik-adik sendiri??? ka aku takut nak mengaku kebenaran Islam yang indah itu??? Astagfirullahalazim.....

Ya Allah....permudahkanlah urusanku dalam memenuhi syariat-Mu ini....semoga rasa 'malu' dengan orang yang lebih 'alim' ini membuatkan aku jugak hendak melakukan perubahan seperti mereka.....

Amin.....amin ya rabbal 'alamin

Tiada ulasan :