13 Mac 2014

Nak tukar sekolah ke???

Sebenarnya kan...hati ibu ni memang susah nak menipu....ada ja yang rasa tak best kalau melibatkan anak-anak....aku ni bukan apa....risau...sedih....kecewa pun ada....pasal Haiqal....macam aku kata, aku hantar Haiqal ke sekolah bukan nak dia terus belajar dan jadi pandai....tapi aku nak dia 'berkawan'....sebab tu umur 2 tahun aku dah masukkan Haiqal ke sekolah....

Bila dah setahun lebih pie sekolah....improvement tu ada....tapi sikit....tahun ni Haiqal masuk kelas 3 tahun....dah mula belajar....belajar cara depa la...tapi bila tanya Haiqal hari nie belajar apa?? dari bulan 1 sampai kemarin, dia akan cakap 'ding dong bell'...setakat belajar ding dong bell aku pun boleh ajar....siap lagu versi lain lagi....aku ada jugak tanya cikgu kat situ...dalam kelas, Haiqal means Zulfa *kat sekolah nama dia Zulfa* macam mana??? cikgu akan jawab 'dia banyak diam...kalau kita ajar dia ikut la....dengan kawan-kawan dia main...makan okei....tapi diam la'.....the same question with the same answer....sampai bila Haiqal akan duduk diam bila teacher ajar??? tak kan sekolah tak dak 'cara' lain untuk pujuk budak-budak yang 'pendiam' macam Haiqal ni untuk improve??? kan.....dah lama aku perasan benda nie....dah ler baju sukan dari awal tahun tak dapat-dapat....bila tanya, supplier tak hantar lagi...dah bulan 3 kot...tak push supplier tu ka??? hurmmm...ntah...makin tawar hati...kat rumah semalam aku mengamuk sakan...sebab??? sedih kot....bila kat rumah, Haiqal boleh je pun bercakap...tapi dekat sekolah jadi pendiam....musykil jugak aku....

Penah hari tu...aku nak ajar Haiqal tak yah pakai pampers....toilet train eh nama dia....sabtu ahad aku tak pakaikan pampers....malam ja pakai...pie sekolah, aku dah pesan dekat Haiqal...kalau nak kencing, bagitau teacher....terhangguk-hangguk anak aku pun...bila petang, aku tanya teacher...Haiqal ada kencing ke??? teacher cakap 'aah...dah tanye nak kencing ke tak tapi die cakap tak....pastu terkencing jugak....kitorang selalu hujung tahun baru ajar toilet train nie....budak pandai cakap pun hujung tahun baru kita train'....ouhhhh...camtu eh...okei-okei...ai is redha....maybe Haiqal lambat bercakap akan menyusahkan teacher untuk ajar kot...think positive....

so, macam nak tukar school je.... hurmmmmm  ;(

Tiada ulasan :