04 Mac 2014

Papa's Staff Day

Dua minggu lepas kot....aku tak ingat dah....papa ada Staff Day dekat Melaka....satu hari je pun....niat hati macam nak ikut....tapi kena cari tempat sendiri....dah tu pulak papa punya jadual penuh dari 11 pagi hari nie sampai la 11 pagi keesokan hari, jadiknya tak payah la pie....dok rumah, layan anak-anak.... 

Depa ada buat team building lah....kena menari lah....kena buat macam-macam lah ikut group masing-masing....










Pastu  pulak....depa ada malam BBQ camtu la kot....kena buat persembahan.....pastu ada tema...tema dia zaman 70an kot....laki aku dah gelabah tak tau nak pakai apa.....rilex brader brader rilex.....ahkak kan hade....ahkak ni semua teror...bab nak bagi orang cantik nampak hodoh....mematapi masa dia cakap tema tu, aku dah terbayang-bayang baju apa la yang ada dalam almari laki aku nie....takan nak beli baju baru pulak semata-mata nak ikut tema kan....

aku pun cakap la ada satu baju yang aku tak berapa berkenan....dia penah pakai sekali....time tu kami baru bertunang kot....pakai pie wedding member aku, Shiba....dah ler time tu aku jadi pengapit pengantin...tengok tunang aku pakai selebeh...hek eleee....terus aku anti baju tersebut....tak dak style langsung...bhahahahaha
dan dari situ tercetusnya idea suruh laki aku pakai baju yang aku anti tu....sebab nampak tau cam zaman dolu-dolu punya pattern....  T___T

Pastu aku cakap lagi...nanti abang lipat la sikit lengan baju tu, bagi naik atas sikit...ikat selendang kat tengkuk...pakai lagi selai baju tshirt kat dalam sebab bila lipat lengan baju tu nampak la kontra sikit ala-ala Alleycat..hikhikhik.....seluar pakai je lah apa yang ada....mana nak cari seluar kaki kembang bagai....dah tak dak orang juai dah pun zaman la ni....kannnnnn

Malam kejadian aku melepak dengan anak-anak depan Mahkamah Putrajaya.....biasa malam minggu memang aku akan bawak budak-budak nie keluar...tengok lampu....main belon...main bola....suka budak-budak tu....pastu tup-tup papa wassup bagitau dapat pakaian terbaik.....aku pun terkejut....lawak gila....hahahahahaha...sebab aku tau laki aku macam mana...ingat dia suka ka bab poyo-poyo ni....ni kompom terlebih poyo sebab tu menang!!!! hahahahaha...aku suh snap gambar, nak gak tengok....tapi dia kata tak bawah henpon...malu ler tu....dia kata dress up macam yang aku suruh la....hahahahaha

Pastu adik aku ada bagitau kawan-kawan laki aku ada tag dalam fb....cari punya cari, yes....ada pon....tengok gambaq ni terus aku tergelak......bhahahahahahaha....Papa, I lap u lah.....dia ikut sungguh macam bini dia kata......






Balik rumah bawak balik hadiah kemain banyak....dapat la blender Philips satu untuk best dress malam tu....cayalah papa....kagum sat bila tengok ni....sebab aku kenal siapa dia Zulfahimi Ali.....wakakakakaka


Tiada ulasan :