26 Mac 2014

Mak - Umrah 2014

Alhamdulillah....Jumaat lepas...mak, mak lang, pak lang dah selamat berlepas ke Tanah Suci....untuk mengerjakan umrah...rombongan kali nie diketuai oleh Pak Njang aku....kira depa pie adik-beradik la ni.....tapi ada la group dari Kelantan pun join jugak....

mak aku first time nak buat umrah....first time naik kapal terbang....aku faham perasaan mak aku....dengan kes MH370 baru jadi lebih kurang seminggu, lagi la mak aku rasa tak tenteram.....bila tanya, 'mak macam mana, seronok dak nak pie umrah?'...mesti mak aku akan jawab 'ish, tak tau nak kata la....nak kata seronok sangat pun dak, nak kata tak seronok pun dak....tak leh nak bayang keadaan kat sana macam mana'.....jujur jawapan dari insan yang aku sayang.....mungkin sebab mak aku keseorangan....lang aku ada pak lang....pak njang aku pulak dengan rombongan yang lain....terus rasa tak berapa sedap ati, kalau salah sorang anak mak ikut temankan mak kan lebih baik.....hurmmmm...tapi tak dak apa-apa lah....adik-beradik mak aku ada...positif-positif  ;)









mak, aku, Zara dan Nadia



us
Nadia, Mak Tun, Mak Eti, Haiqal, Mak Teh, Zara, Aku, Mak Eqah
ni baru 6 orang adik-beradik perempuan...kami ada 10 orang perempuan sebenarnya...muka suma lain-lain ;)



yang tengah tu Mak Lang aku....adik mak







Geng laki


Berketayap putih tu Pak Lang aku....ala-ala mamak sikit....hehehe




Mak + Lang

Semoga selamat pergi dan selamat kembali......flight nie transit dekat Sri Lanka....kalau ikutkan transit sat ja....tapi Arab Embassy mintak tanggu lagi 1 hari...makanya tidoq kat Sri Lanka dulu la 1 malam....kemarin kot mak aku call abang ari aku....dah sampai Mekah....nak ke Madinah pulak....semoga dipermudahkan semua...insyaAllah, 5 April nanti mak sampai Malaysia....

Semoga mak, mak lang, pak lang dan rombongan yang diketui oleh Pak Njang selamat semuanya....selamat menjalani ibadah umrah....semoga mendapat umrah yang mabrur....insyaAllah....kami doakan mak dan semua sihat-sihat sentiasa

Kak Chaq sayang mak....alwaysssss  

Tiada ulasan :