16 Mei 2013

Spageti Aglio Olio

Nak jugak khennnnnnnnnnn.......hahahaha.....teringin nak makan...dah lama pun teringin....kalau pie SR, kompom aku tak oder sebab aku akan oder nasik punyalah.....aku kan the kampung girl.....hohoho...so semalam, try la buat.....sesimple yang mungkin sebab aku ada anak kecik yang perlu diberi makan....kalau letak pedas, anak tak bleh makan....mak bapak ja dok kenyang sampai ke sudah....jadi, terimalah Spageti Aglio Olio Simple by chef Husna.....hukhukhukhuk


nampak biasa-biasa aja....tapi sedap kot....  ;)

nak resepi??? meh sini meh aku share...hat senang kompom aku share....hat susah, aku pon malas nak masak....nak share jauh sekalilah....hikhikhikhik

Bahan-bahan :-

Spageti
Udang
Daging
Sotong
Bawang putih - dicincang
Bawang besar - di potong dadu
Cabai Benggala (warna ikut suka) - dipotong ikut suka
Minyak jagung/olive oil
Garam
Cabai kering - 2 - 3 keping


Cara-caranya :-

Rebus spageti, pastu toskan.....jangan sampai hangit...macam aku semalam, terralik sikit...tengok-tengok dah koko....kalau sapa perasan, kompom nampak dalam gambar kat atas...hehehehehe.....senang ja nak buat nie.....mula-mula panaskan kuali.....boh minyak....bila minyak panas, ko campak ja bawang putih + bawang besaq tu.....kacau sikit biar sampai nak layu....then campak pulak udang, daging, sotong.....kacau lagi, bagi semua binatangt tersebut hampir empuk.....pastu boh la garam + cabai benggala.....kacau lagi sikit.....pastu campak la spageti.....kacau sebati.....agak-agak kering sangat, tuang minyak sikit lagi.....pastu boh la cabai kering....nak bagi warna tu menyerlah.....pastu tutup api....siap...

Haiqal kemain lagi makan...siap curi dalam pinggan aku lagi.....bukan setakat Haiqal....Zara cenonet tu pun, laju je ngap ngap ngap....gigi baru sebatang...makan macam dah banyak gigi.....sebab tu aku tak letak black pepper, paprika, lada sulah bagai....sebab anak-anak ai pun nak makan jugak....serius sedap...cubalah!!!!

1 ulasan :

Norlidawati Jaafar berkata...

wa besnye
meh r anta cni ckit hehehehehehe
saya ni newbie blogger
jemputlah meriahkan rumah saya plek
umielman.blogspot.com