15 Ogos 2012

Yogen Fruz

Anda peminat tegar yogurt??? me??? kenot not gie lah......setakat rasa-rasa kat ujung lidah, boleh lagi la.....kalau aku nak menghadap yogurt tu sengsorang, kem salam.....aku tak berapa sangat buah-buahan masam ni....bukan setakat yogurt, kalau kek yang ada ceri, kismis bagai....memang aku taaaaakkkk bleh layan....hoishhh, ngeri tekak aku masuk benda cenggitu....padahal buah je pon....ayaq tembikai pon aku tak leh pie....tapi ayaq kelapa aku suka....sukasukasuka....tambah-tambah bulan posa macam ni, dapat pulak yang isi dia masih segar bugar,terasa ayaq nyioq yang fresh....perghhhh, meresap masuk ke seluruh badan aiii....ada satu tempat aku suka ayaq nyioq dia, bazar presint 11....kawan laki aku punya stall....ayaq dia 1 plastik tiga hengget.....aku kalau beli ayaq nyioq, kompom beli 3 bungkus.....elok untuk kulit anak sama  T___T


berbalik kepada yogurt.....baru-baru ni laki aku ajak pie Bangi...kata nak support kawan-kawan...kawan dia baru bukak satu kedai yogurt nie...nama dia Yogen Fruz....even aku tak berapa lalu, tapi aku pie jugak la.....kedai ni satu bangunan dengan RHB Islamic Bank, dekat dengan Old Town ka Bangi Kopitiam ntah....tapi area situ je la...sebelah kedai makan Wang  Solo......




laki ai punya.....ai tak dek pon....tumpang sesudu dua ja  ;)
yang ni vanila apa ntah
rasa masam-masam sikit
i kenot telan bebanyak





ini adik-adik aku punya...flavour chocolate
topping depa ni lebih dari tokey nampak
bila nak bayaq, memang depa punya lagi mahai...muahahahaha
*lawan tokey, potong gaji*


ada banyak pilihan flavour kat sini......ko nak apa, vanilla ada....rasberi ada....chocolate ada.....banana ada....lagi....urmmmmm, haku lupa dah....sebab aku tak berapa nak suka kan....ngehngehngeh
pastu pulak ada ja yang boleh campur flavour dia...kira jimatlah sikit disitu...tak yah la nak kena beli asing-asing....tapi tak silap terhad kot flavour dia......aku lupa jugak apa yang boleh campur, apa yang tak leh
T____T



bibik.....dah tinggai sorang ja kat umah....adik aku Eti yang tudung hijau tu, dah blah dulu...ketaq pala nak balik kampung...nak dating....huh
naseb baek ada lagi sorang bibik yang tegar, bersabaq ja kena melayan kerenah Haiqal....eh, budak tu pagi tadi menguji kesabaran aku sungguh....dah la tak mau tidoq, pastu pukul 4 lebih dia bantai berak pulak.....aku dah basuh elok-elok, cuci tangan si kecik tu, tup-tup rilex ja dia tarik bekas berus gigi....habeh jatuh bersepah....hangin la aku...dah la aku ni susah nak tunduk ngan perot terboyot ni....grrrrrrr




ni smoothies.....ada jugak kat situ....laki aku punya....laki ai kan tamak....semua dia naaaaakkkkkkkkk....tapi sebab kawan-kawan sama, sapa lagi nak support kawan-kawan kan.....ni smoothies very berry tak silap haku.....aku rasa jugak...sebab laki aku kata sedap....baru masuk sesedut....erkkkkk, tak leh blah....masam gila....harga untuk satu smoothies ni tak silap lapan blas hengget.....glupppp....tak pa, mahai untuk makanan....tapi makan tak habeh....itu memang merugikan duet.....smoothies nie kena habiskan time sejuk-sejuk.....bila dah cair, nak lalu kat tekak pon rasa cam nak bayaq tol lapan blas kali....hahaha....laki aku kan tamak, minum tak abeh....pastu tapau bawak balik.....kami singgah Uptown Kajang dulu sebelum tu, masuk keta tengok-tengok dah cair....dah tak sejuk....alih-alih buang....sayang nye lah...aku nak tolong perabeh memang tak la kan...jadik, bijaklah berbelanja ye kawan-kawan...membazir kan amalan syaitooooonnnn


jadi, tu je cita.....
nak promote tempat baru....mana tau dah jemu dengan tuti frutti, snowgurt, ice room...boleh la layan yang ni pulak...dijamin sedap....yumyumyum
T_______T

Tiada ulasan :