14 Ogos 2012

One Baby World - OBW

Aritu aku penah cita pasal website barang bb yang aku suka kannnnn.....alaaaa, lupa la tu....yang ni ha website khas untuk barang bb.....serius aku tak tipu....aku ni dah tahap kempunan dewa 19 punya nakkkkkkkkkkk beli salah satu packages breastpump yang ada dalam website OBW.....aku rasa dari aku mengandung 5 bulan,aku dah cakap banyak kali kat laki aku nak beli ni....kalau boleh, tiap masa ja aku ingatkan....asal laki aku dapat gaji, terus benda ni aku ingatkan dulu....asal sebut barang baby, mesti aku selit pasal breastpump....gila kejam kan dapat bini macam nie...muahahahaha...eh aku siap cakap, kalau dia tak dak bajet, aku boleh guna duit aku...tapi dalam ati punya berdoa la siang malam yang laki aku mau sponsor *kelipkelipmatamanja*...bila dah sampai tunggu hari macam ni, tak beli-beli jugak..ko tak hangin??? cakap pun lebih kurang ja lani....asyik nak bergado bila sebut breastpump....haihhh, memang aku hangin jugak la....laki aku asyik suruh 'sabaq la.....bukan nak guna lagi pon.....kalau nak tu tak dan-dan'.....hellooooooo, sementara baby tak keluaq lagi ni la kena beli....nanti baby dah keluaq, nak pump guna apa? memang la yang kak aku punya breastpump Avent tu ada lagi kat umah aku, tapi kalau boleh nak jugak beli sendiri....sampai bila aku nak pinjam...kang anak nam tujuh orang pon kalut lagi nak pinjam....kenot-kenot..kita kena berubah....kena ada tranformasi dalam hidup...hehehehehe


pagi tadi sama jugak....bila dah berkira-kira nak balik kampung esok lusa, breastpump ni jugaklah yang aku teringat dulu....bukan nak ingat baby nak keluaq bila, kat mana, sempat ka raya....baby Ramadhan ka baby Syawal....takkkkkkkk....asyik ngan breastpump ja.....dan seperti biasa, bila aku sebut breastpump, kompom gado....hahahaha....aku ni dalam kepala otak,punya la reka ayat nak bodek laki aku pie beli.....nak beli online, takot kang lambat sampai umah....aku dah nak balik kampung ni....kalau mintak pos kat kampung, takot pulak barang tak sampai-sampai....kalau murah tak pa la boleh nak halalkan cam tu ja....pastu dalam bulan posa ni, boleh kata asal ada masa ja aku masuk website OBW....takot pakej yang aku nak tu sold out.....kompom jadi gorila la aku....dah la kedai tutup awal dalam bulan posa ni....pukul 6 petang...kalau tutup malam, boleh la ajak pie lepas keja....ni aku siap planning lagi nak pie petang ni....pastu asyik wassup laki aku, 'abang bz lagi tak' 'abang dah habeh qeja?''abg blablablablablabla'.....pang satu kali, senyap!!!hikhikhik...yela, aku dah plan nak bagi halasan baekkkk punya kat bos kalau laki aku bagi greenlight.....alaaa, opis dia dekat ja pon.....dekat sangat dekat opis laki aku....mau aku tak meroyan dok tanya laki aku Bandar Sri Permaisuri ni kat mana??? padahal sendiri dah tau...hahahahah


pastu sampai ke sudah laki aku cakap bizi....okei, harapan dah mula berkecai...kalau nak pie esok, aku petang kena pie check-up....pastu nak terus shoot balik kampung....x dak makna dah breastpump bagai...terus kepala tersengguk-sengguk atas meja, sambil-sambil dok balas wassup laki aku....aku terlena.....tetiba laki aku call.....'ha, nak breastpump ja ka?'.....terus bangun terpacak bukak website OBW...hahahaha....curlasss kau jah....laki call tanya pasal breastpump......mula la aku describe nak itu ini...alih-alih laki aku pass kan hp kat budak sales......orang laki, mana nak tau bab ni....package apa? ada apa free gift?....dari dia nak beli, kang terus hangin tak mau beli...baik aku cakap ngan adik sales tu.....naseb baek dia mau layan pertanyaan aku....muahahahaha....dari package breastpump, aku tambah lagi satu....steriliser & warmer....hahaha....matikla laki aku nak bayaq....dah abeh berurusan dengan adik sales, cakap balik ngan laki aku 'abang bayaq ka?'.....rilek ja dia balas 'dak aih, hutang'....hahahahahaha....kewwwlll kan laki mak


dah boleh senyum sengsorang sambil terbayang-bayang barang laki aku bawak balik petang ni.....okeh, stop....pie semayang sat.....buat sujud syukur skali....Alhamdulillah

T_____T

Tiada ulasan :