01 Ogos 2012

cuti oh cuti

Assalamualaikum....Salam Ramadhan, bulan penuh nikmat dan keberkatan  ;)

hari nie dah masuk Ogos.....makna kata dah tak lama la nak raya....kompom-kompom semua tengah bizi memikirkan banyak benda....bila bonus nak masuk, bila gaji bulan 8 nak dapat....nak kira bajet untuk duit raya, kuih raya, kasut raya, baju raya, tudung raya...baju raya pertama, baju raya kedua...kalau ada kenduri pas raya, baju kenduri lagi....tu tak termasuk lagi yang nak tukar langsir baru, nak tukar meja makan baru, sofa lagi.....kannnnn...memang bizilah kepala hotak memasing....tu tak kira lagi yang dok osom nak balik raya rumah aku ke, rumah kau...taon lepas rumah sapa??? raya aji pulak rumah sapa??? hoish, ngeri bila memikirkan yang tu....boleh begado laki bini.....kalau ada anak, anak tu la yang jadik mangsa....sat pujuk apak balik kampung mak.....pastu apak racun sikit, dah budak tu pujuk mak balik kampung apak pulak.....memasing tak mau kalah....alih-alih anak gak pening...kahkahkah....tapi aku tetap bersyukur, SEBAB tiap-tiap taon kompom raya posa ka, raya haji ka.....semua kat rumah aku  T____T...bukan sebab aku queen control ke apa, tapi sebab laki aku dah memang anak yatim piatu.....tapiiii, haruslah balik jugak belah sana....nak ziarah kubur arwah bapak dan mak, dan jugak sedara mara  ;)

perancangan raya taon ni masih blur-blur.....baju Melayu apak Haiqal + anak kesayangan aku dah pie tempah....gila mahal....sepasang untuk dewasa RM250....bila tanya harga Haiqal, pon sama jugak....kalau tu duit aku, memang takkkkkkkk la aku nak beli atau tempah dan yang sewaktu dengannya kat kedai tu......tapi laki aku dah nak sangat, nak sebijik sejibon sama apak ngan anak....baeklah.....ayang menurut perintah....asalkan bukan duit haku...muahahahaha...baju aku jugak tak beli...takot kang beli, tetiba raya pakai t-shirt, kain batik ngan stokin.....camna tu

aku ni disamping selak kalendar tengok tarikh cuti raya berapa hari nak amik, aku berkira-kira jugak bila aku nak start cuti bersalin.....ai kan due date seminggu lepas raya.....bila pikirkan yang ni, lagilah aku ngeri.......mula terbayang macam-macam.....nurse tolak masuk labor room lah, doc suh push aku tak retilah.....bila mengenangkan time jahit pas deliver tu.....masyaAllah.....rasa nak terkeluaq jantung....kalau boleh tak mau ingat dah.....huwaaaaaaaa, cek takooootttt....pastu perkiraan aku tak abeh lagi ni....mengalahkan aku jawab exam akaun....nak bersalin hospital mana??? kalau tak sempat balik kampung, laki aku cakap Putrajaya je la....kalau sempat, bb seronok dok dalam perot, balik bersalin kat kampung....kat kampung pulak ada banyak hospital....nak hospital paling dekat, kang anak aku IC Perak la pulak.....kalau nak hospital yang 30 minit baru sampai, oklah.....tapi kalau nak hospital yang baru + banyak kemudahan, kena la tahan bb jangan kuaq dulu sebab hospital tu mau dekat sejam jugak kot baru sampai.....laki aku cakap lagi, kalau ada duit lebih, nak masuk private.....macam-macam....bang, kalau private beranak tak sakit, ayang rela ja pie walaupon mahal....kalau private pon sakit beranak rasa sama ja, biarlah i berbakti kat hospital kerajaan je ha.....i kan orang gomen



Tiada ulasan :