15 Mei 2012

Mom & Baby Expo 2012


Sabtu baru nie aku berkesempatan menjejakkan kaki ke Mom & Baby Expo 2012.....makna kata aku berjaya menghasut laki aku untuk keluar jalan-jalan...hahahaha...tu pon jenuh, aku meruntun dari pagi, petang....sampai nak Maghrib baru laki aku bagi green light....tu pon dia tanya dulu, expo tu sampai bila....aku cakap sampai Ahad ja...baru nak pie....sebelum tu, aku dah bercakap-cakap ngan Haiqal, 'jom la Haiqal kita keluaq, tak yah ajak papa....papa ni boring'...hahahaha...gila psiko...anak aku bukan tau apa pon...pastu aku buat-buat bizi panaskan ayaq, siapkan beg barang Haiqal, konon nak keluaq berdua la.....at last, laki aku suh siap...hahahaha

untuk pameran kali ni dia buat kat Mid Valley Exhibition Hall, Kuala Lumpur....aku sampai pon dah Maghrib....cari surau dulu, solat...then terus menapak ke Exhibition Hall.....baru kat pintu masuk, mata aku dah rambang....perghhh, banyak nau barang bb....niat aku 1 ja, nak cari barang untuk bb baru....especially barut la....barut Haiqal dulu dah tak leh guna, ada la beberapa lai lagi yang boleh guna, ingat nak tambah lagi sikit la....masuk je kat dewan tu, aku dah nampak booth Avent...


aku grab 2 botol kecik yang 4oz punya, untuk bb...Haiqal dah ada botol baru, so tak yah membazir beli untuk dia....untuk adik aku nak beli yang sama brand + pattern dengan Haiqal masa bb dulu....murah.....kat Manjaku aku tengok RM84, ni baru je RM67....apa lagi, ambik terus la....pastu grab jugak puting botol susu....selalu harga RM28, ni jadik RM23...so, ambik......pastu balik rumah, teringat yang aku tak beli puting untuk bb nyot-nyot.....dekat Mothercare, Parkson, Manjaku, harga RM32...tak penah ada less langsung, sekupang pon tak penah.....ni baru RM26....tapi aku tak ambik....serius MENYESAL!!!


pastu jalan-jalan, pusing-pusing....aku tengah survey breastpump....masa Haiqal dulu aku pinjam kak aku punya, kali nie ingat nak beli sendiri la....yela, sampai bila aku nak meminjam....kang sampai anak 5 asyik meminjam, susah jugak....ada yang dah berkenan, tapi harga aku tengok kat Onebabyworld.com lagi murah, so tak jadi ambik...kita kan kena jadi pembeli yang berhemah...hehehe...jalan lagi, nak cari bantal bb...nak beli jenama yang sama ngan Haiqal, Puku.....tapi tak tau bb ni boy or gurl, sarung ada biru + pink ja, so niat terbantut....xpa, jalan lagi.....dalam ati niat nak beli barang bb, tapi nampak seluar comel, terus grab untuk Haiqal....nampak baju lobang-lobang, grab jugak...untuk Haiqal...haish, untung la Haiqal....silap haribulan, adik dapat suma baju abang..hahaha *bilalanakpiescangenderbbni*...

aku tengah mencari tupperware yang dalam 1 bekas tu ada 2-3 portion...boleh aku letak bubur Haiqal, buah + makanan ringan dia....tak yah nak 2-3 tupperware macam aku dok buat lani....tapi tak dak....xpa, jalan lagi....pusing-pusing, nampak booth pampers PetPet.....kalau murah nak gak beli....tengok RM33.90...tak jadi beli....SEBAB kat Mydin lagi murah, RM32....sangat berhemah kan aku nie  T____T.....pusing punya pusing, laki aku dah malas nak ikot....dia bawak Haiqal keluaq....tup-tup dapat sms, kat foodcourt...ok, good...pie la makan dulu, kang aku sampai....  ;)
barut yang aku cari tak jumpa....jumpa tu jumpa, tapi harga tak padan....barut yang kaler-maler + kartun + bunga, suma harga RM7 ke atas....tengok besa ja pon....hat yang putih, tapi guna pelekat, RM5 macam tu....so, nanti la beli...nak survey tempat lain....kot la ada sapa-sapa yang  buat tempahan jahit barut, aku nak oder....kain aku boleh cari, tolong jahit ja....ada??? kalau ada, pm aku...017-4691059... 
dah tak larat pusing, aku pon blah....orang ramai even dah malam....ouh ya, bagi sesiapa yang tak berkesempatan nak pie Mom & Baby Expo 2012 baru-baru ni, jangan kuciwa kerana akan ada lagi untuk siri seterusnya.....

What : Mom & Baby Expo 2012
Where : Mid Valley Exhibition Center
When : 11th May 2012 - 13th May 2012
Time : 11:00 am to 9:00 pm
Admission : FREE


What : Mom & Baby Expo 2012
Where : Mid Valley Exhibition Center
When : 27th July 2012 - 29th July 2012
Time : 11:00 am to 9:00 pm
Admission : FREE


What : Mom & Baby Expo 2012
Where : Danga City Mall, JB
When : 5th October 2012 - 7th October 2012
Time : 11:00 am to 9:00 pm
Admission : FREE


What : Mom & Baby Expo 2012
Where : Penang International Sports Arena (PISA), Penang
When : 7th December 2012 - 9th December 2012
Time : 11:00 am to 9:00 pm
Admission : FREE

dan untuk maklumat lanjut, click je meh la bakal mak dan mak budak, kompom teruja......

sekian, info dari aku

Tiada ulasan :