15 Mei 2012

kekasih hati

jam dah menunjukkan pukul 4.30 pagi....tapi aku masih tak dapat nak tidoq....*tipu.....aku dah lena dari koi seploh sampai 1 lebih....pastu jaga sebab si kecik tu nak susu....pastu memikirkan minggu ni aku ada test + quiz bagi, stay up je la...mana tau kot-kot ada ilmu yang masuk....hehehe*

Haiqal ngan bapak dia dah masuk tidoq...si kecik tu pon jaga dari 1 lebih sampai koi 3....bapak dia bawak masuk bilik, aku dengaq apa ntah si kecik tu dok beletiaq....alih-alih senyap...tidoq dah la tu.....

habis wat esaimen tadi, tergerak ati nak jenguk hero kecik + hero tua....mana tau kot Haiqal sejuk sebab bapak dia bukak ekon kuat sangat ka.....laki aku plak lena tak sedaq apa dah, anak ngan bapak sama terbongkang.....pastu bila tengok muka hero-hero tengah sedap tidoq, mula sentap....bukan sentap apa, tapi memikirkan yang aku ni selalu ja marah-marah laki aku, melawan cakap, buat deeeekkk ja bila ada yang aku tak puas ati, tak pon aku diam sampai ke sudah sampai la ada mood nak bercakap, baru cakap....tak iron baju....siap pikiaq esok pagi-pagi nak pie qeja nek bas, tak mau pie ngan laki aku...padahal esok pagi dah terjerit-jerit lambat nak pie qeja, laki aku jugak nak kena antaq..hahahaha...tapi serius, tengok ja ayaq muka laki aku tengah tidoq, terus meleleh ayaq mata....huwaaaaaaaaa, sedih...nangis lagi  T___T....jahat kan aku nie....mesti laki aku banyak makan ati ngan perangai aku nie kan....dah la asyiiiikkkkkk aku ja nak betoi, dia suma salah...hahaha...tapi aku bersyukur, dia sangat memahami....kalau aku mula dengan ayat, 'abangggg, arini kita keluaq dak?'....'nak pie mana lagi, hari-hari nak keluaq....simpan la duit sama'.....aku mula la nak menjawab....'ayang nak cari baju, baju suma dah ketat'....dak pon aku senyap sampai ke sudah....dan laki aku jugak mengalah 'hala-hala....cepat la siap'....see, aku berjaya...tapi itu secara lembut....kalau yang lebih drastik???huh, kesian laki aku....aku rasa kalau orang len, ntah kompom aku kena tabuh...hahaha....dan sebab tu kadang-kadang terlintas kat fikiran aku, aku TAK BOLEH hidup tanpa laki aku...serius, aku tak nafikan.....macam-macam aku pikiaq....memang kita kawin, hidup...semua ni kerana Allah....dan semua dah tertulis oleh-Nya...tapi aku tak sekuat tu....takot bila memikirkan sesuatu yang negatif, cepat-cepat ja aku pikiaq benda len....aku tak sanggup...selama ni mana ja aku pie, kompom laki aku ada kat sebelah....sebab dia tak harap aku nak drive sengsorang....tambah pulak sejak ada haiqal, lagi la....ni pulak tengah mengandung, memang banyak laki aku mengalah  ;)....laki aku takot qeta dia rosak sama...hahaha....tapi inilah suami....dialah racun, dialah penawar....kalau hari yang kena qeja sampai malam, sunyi ja rumah even ada si kecik tu buat bising....aku akui, aku tak mampu nak jaga Haiqal sorang-sorang dengan keadaan aku lani....cepat letih...naseb baik laki aku sangat memahami...kadang dia la salin pampes, bagi susu....tu tak kira hari yang aku ada kelas, dari pagi sampai malam, hanya dia sorang jaga Haiqal kat umah....siap belajar bagi mandi Haiqal bila aku asyik beletiaq kesian kat anak tak mandi satu hari....hari aku pie lepak umah member buat esaimen, laki aku jugak kena jaga anak teruna tu sorang-sorang...tak penah sekali pon dia merungut....aku??? entah....dan aku sangat bersyukur bila dapat suami seperti Zulfahimi Ali....syukur sangat-sangat bila ada insan yang sangat memahami aku....temankan aku sepanjang susah senang, teman masa aku tengah sakit nak bersalinkan Haiqal dulu, teman untuk gembirakan hati aku yang slalu ja tak pernah puas dengan apa yang ada....T___T nangis lagi...

abang, terima kasih
terima kasih atas kesabaran abang melayan kerenah ayang selama nie
terima kasih sebab dapat menerima ayang seadanya
terima kasih dengan kasih sayang yang abang curahkan
terima kasih sebab sudi menyintai ayang mengatasi segalanya
terima kasih sebab hadirkan zuriat dalam perhubungan kita yang tak mungkin akan ayang lupa sampai bila-bila
terima kasih untuk semuanya
hanya Dia yang mampu untuk membalasnya
dan hanya Dia yang mampu untuk memisahkan kita


ayang sayang dan cinta abang sangatttttttt
cinta dan sayang sampai ayang mati
hanya Allah yang tau betapa kasih dan sayangnya ayang kat abang
luv u till death

Tiada ulasan :