23 Mei 2012

Food Storage

aritu aku ada cakap yang aku tengah cari food storage yang ada 2-3 portion tu kan......cari kat Mom & Baby Expo tak dak....baru-baru ni aku terpaksa jugak mencari food storage untuk Haiqal sebab yang selalu guna tu, babysitter lupa pulangkan....yang ada kat umah dia punya penutup kalau tutup asyik terbukak balik.....so, pie care4....nak cari yang macam sedia ada tu ja la.....tapi tak dak......mula susah ati nak tapaukan makanan Haiqal esok pagi macam mana....takan nak guna tupperware putih tu ja kot....hishhhh

pastu jalan lagi, masuk Anakku.....tak dak jugak...setakat botol susu ada la.....jalan lagi, masuk Modernmum......saja usha puting susu, bottle...nak compare hat mana lagi murah....ternyata, kat littlebayi lagi murah....selamat duet aku pasni....tak yah membazir beli brand yang sama tapi harga yang agak berbeza......  ;)




usha punya usha, tup-tup, aku nampak benda yang aku cari.....



tadaaaaaaaaaaaaa







yang biru ni bekas dia, yang oren tu penutup.....tengok ada 3 bahagian.....2 bahagian untuk letak makanan, 1 lagi untuk simpan sudu.....semua dalam 1 bekas, dah terjamin sudu tu akan bersih sentiasa







kedalaman + ketinggian bekas ni boleh tahan....kira kalau 1 portion tu nak letak bubur pon dah cukup.....kenyang perot anak....yang sebelah lagi boleh letak buah ke, biskut ke, apa-apa jelah yang sesuai dengan tekak anak-anak anda ye






dan bagi aku, food storage ni sangat effective......bila aku telangkupkan macam ni, ada tempat pemegang yang memudahkan para ibu di luar sana untuk memegang bekas nie termasuklah aku....nampak kan.....senang je, nak cuci pon ok....even ada tempat yang berminyak, ko basuh je ngan sabun, hilang....condition ok...yang penting, BPA free.....

aku beli ni murah ja, RM19.90...jenama apa aku dah tak hengat.....aku ingatkan 1 je RM19.90, bila balik rumah bukak-bukak ada 4 bekas....sudu jelah yang dia bagi 1.....tapi jangan risau, sekiranya ada sudu kecik yang muat untuk tempat sudu tu, belasah je la  ;)
jadi, aku tak yah susah ati lagi lagi kalau babysitter lupa bagi bekas Haiqal pasni....masih ada lagi 3 bekas kat umah.....ada pilihan kaler lagi....aku beli biru sebab Haiqal boboy....nanti adik dia kena standby pink
T___T

Tiada ulasan :