29 Mei 2012

mencari nama si manja

wah, nak cari nama anak pon over kemain kannnnnnnnnnnnnn...hehehe....teruja kot, anak sendiri....haruslah nak letak nama yang baik, yang cantik, yang ada makna....kan nama tu akan membawa kita hingga ke mati......even orang kata, harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama.....kalaulah nama yang kita bagi sedap didengar, indah makna dia, sedikit sebanyak akan bagi effect untuk peribadi anak masing-masing.....macam Haiqal dulu, punya pulun nak letak pangkal Z vs H, at last boh Zulfa Haiqal...makna??? 'Yang dekat, pohon yang subur'......muahahahaha...patot la makin gedebab si kecik tu...
T____T  
tapi yang penting, makna 'yang dekat'....boleh jadi dekat dengan mama, dekat dengan papa, paling penting, dekat dengan Yang Maha Esa.....  ;)


untuk baby kali ni.....aku NAKKKKKKKKKKKKK jugak pangkal Z vs H....ye, ni la salah satu faktor penyumbang hubungan aku dengan suami....kalau gado, tengok nama anak, ada Z + H....kompom-kompom teringat Zulfahimi + Husna...kannnnnnn.....so, biarlah aku kekalkan macam ni.... :)
ouh ya....untuk pengetahuan, aku dah scan gender baby....dan seperti yang telah sedia maklum, kali ni aku tak kan rahsiakan lagi gender baby....dan dengan itu, aku mengumumkan, my second baby is a 

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-












GIRL




alhamdulillah.....kalau yang scan tu betul, memang betullah aku mengandungkan baby girl...kalau doctor tu salah, makna kata, baby dalam perot ni bakal mewarisi baju Haiqal lah...hahahaha...dah dapat sepasang, yang nombor 3 kena jarak la sikit...maybe 3-4 tahun....kang aku tak habis-habis study kang, asyik mengusung perot tiap-tiap sem...aku kawen aku mengandung, orang len kawen pon aku mengandung....murah rezeki sungguh....tapi jangan risau, aku takkan mewarisi baka mak aku, 15 orang gittew....tak cukup cuti bersalin hat kerajaan bagi....ouh noooo..cukuplah setakat 3-4 orang

jadi kawan-kawan...meh la tolong aku....carikan nama untuk my little baby girl ni.....nak Z vs H jugak tau...mana tau, ramai-ramai ni ada yang dah ada spare nama untuk anak masing-masing even tak kawen lagi...bagi la kat I dulu...serius, aku tak dak nama lagi ni....perot dah makin membesar, nama, baju, barang-barang bb suma tak get ready lagi....tunggu pas abeh kelas untuk sem ni, leh la ajak laki aku pie cari...tak sabarnyaaaaaa..lalalalalala...shoping barang baby

pastu kan, baru-baru ni....baru tak baru sangat la, ada kot 2-3 minggu lepas....aku lepak-lepak ngan member kelas, wat esaimen pas balik dari UPM....kami lepak McD Bangi....masuk la hamba Allah ni, bawak sorang anak pompuan dia....MasyaAllah, comelllllll gila....time tu aku tak tau lagi aku ni peknen boy or girl, terus dalam hati bercita-cita tinggi nak anak secomel itu....wah, tinggi sungguh harapan aku...hahaha....dan bila tau ni baby girl, mana tau terkenan ikot muka anak Arabian tu ka...kan???? insyaAllah....terus terbayang-bayang nak muka anak comel-comel cenggini

























 


























haishhhhhh....awat la comei-comei sangat ntah....doa-doa, anak ni hidung ikot bapak dia...baru mancung....kalau hidung ikot aku, alamat hidung cam abang Haiqal la.....kembang bak kata kak ipaq aku....ngeh3

nama baby nama baby nama baby

mai la pakat tolong cari

3 ulasan :

mama leen berkata...

wewittt... tahniah..

zulhusna berkata...

TQ k.leen...besa la, orang tengah teruja nak dapat bb gurl, camni la jadinya

- ICe BLeNdED CaPPUcInO- berkata...

Salam husna..sy bg 1 nama Zalifah Hamani..huhu..ok x??

Zalifah : Yang dekat dan mara kehadapan

Hamani : Memberi semangat