25 Januari 2012

breakfast ;)

ye, cuti 4 hari baru-baru ni aku tak balik kampong....alangkah indahnya tidoq bangun lambat, skali ngan pak + anak dok terbongkang....aku dah lama tak rasa macam tu uollsss....dulu kalut ngan esaimen....rugi kalau bangun lambat, banyak benda buleh buat...baru-baru ni, perghhhhhhhhh....nikmatnya tidoq....hahahaha *nikmat dunia, hanya sementara*


asal bangun ja, lapaq....so, ini breakfast hari Ahad.....


Bihun Goreng Cina ala mama Haiqal

lama tak masak bihun....kalau ikotkan, bihun goreng cina kaler putih kan....ni sedikit berkaler sebab bawang putih yang aku tumis tu hangit...muahahaha...tapi rasanya masih sedap dan lazat....berebut kami laki bini.....pas makan ni, pie kenduri member laki aku kat Bukit Mahkota....sayang, gambaq sekeping pon tak snap...hurmmm


2-3 hari ni jugak aku mula rindukan masakan mak aku.....rindu nasik lemak....siyes, rasa cam nak message je adik aku, Nadia 'hang suh mak masak nasik lemak, nanti tapau antaq kat umah un sat'.....tapi apakan daya, hajat tak kesampaian.....nanti mak aku sayu pulak mengenangkan anak yang jauh rindukan masakan dia....kan kan kan....so, aku bertekad nak masak nasik lemak sendiri...bukan susah pon kan


ini breakfast hari Selasa


Nasi Lemak kesukaan ramai

ini ja ada....kacang tadak, timun pon tadak....daun pandan pon xdak, so aku masak sesimple yang mungkin....eh, ni 1st time tau buat....rasa??? bolehla.......tak dak la sesedap mak aku masak  ;(.....asalkan lepas gian nak makan nasik lemak, udah ler kan.....


breakfast untuk hari Sabtu, tak hengat....tapi yang aku hengat, aku balun megi....siap letak teloq + ikan bilis....perghhhhhhhh, terangkat...glupppp...kan dah telan ayaq liuq...  ;)

breakfast untuk hari Isnin tadak....sebab aku lari dari umah ngan Haiqal....hahahaha...gila betoi....buleh lari dari umah....pecaya????


T______________T

Tiada ulasan :