12 Oktober 2011

study ngan keja, mana lagi best???

aku bizi...tapi nak jugak hapdate...aku kan pelik, hat tak penting nak buat dulu, hat penting buat-buat tak nampak....wakakakaka...dah, tak mo buang masa....kang aku tak sempat nak wat qeja....uhuhuhu

eh, jom pie jenjalan....ce cari tempat yang menarik sikit nak wat kunjungan hormat...den dah letih tiap minggu ngadap buku ja nie, dah penat memerah otak menstudikan diri sampai tak dan nak pie mana-mana...ni la nasib badan  * adik aku ajak pie berkelah kat sg congkak minggu nie, besh-besh*

sajer ja nak cita, sem ni, kelas aku dah bergabung dengan kelas lain...dulu kami 3 kelas, lani dah jadik 2 kelas ja...tau sebab pa??? itu sebab ramai student yang dah quit...aku ni kira ada semangat lagi la nak study...kalau idok, ntah-ntah dah jadik 1 kelas ja...hehehehe...tapi jangan heran, ni baru sem 2 dah tinggal 2 kelas...tunggu last sem nanti, means sem 10, ntah-ntah tinggal 5 orang ja pa....muahahahaha...kami kan budak PJJ, yuran suma tanggung sendiri, rasa tak mau belajaq, benti....rasa tak larat study, postpone sat 2-3 sem....abeh cita...tapi mintak-mintak la aku abeh ni bergraduasi,xmo la benti tengah jalan...sayang kot....kalau benti, alamat tak dak degree dah la aku....T______________T

sem ni aku dapat rasakan perbezaan yang amat ketara sekali....beza dari segi semua lah....yuran, tak beza pon...still 1k ke atas...bila la kerajaan nak mansuhkan yuran budak PJJ cam yuran sekolah tu ha???*verangan tahap babeng...ngeh3* apa yang beza??? masa??? haruslah....dulu, aku hanya sebagai isteri, student n staff...but dis sem, aku dah pikul lagik 1 tanggungjawab, sebagai ibu....dulu, study ngan bb...dia men tendang-tendang perot ja kalau lapaq....so, aku leh la pie cari makanan, sumbat, sonyap....lani??? aku nak bangun study malam, anak aku pon dan-dan jaga...kalau jaga saja tak pa, jaga nak kena ngadap dia....tidoq nak kena peluk-peluk...kang nak menyusu...bila aku nak ngadap buku??? dah aku peluk dia,ngan aku skali lolap...muahahaha..kadang tak sempat, sampai ke opis la aku bawak beg skolah...tapi qeja tak jalan jugak, asyik nak buat benda len....hohohoho..jadi,aku kena manage masa betul-betul

modul sem nie??? agak core jugak la...sem lepas, cam rilex sikit..ingat sem ni lagi rilex la...yela, sem ni belajaq tamadun dalam BM, Mandarin pon BM jugak...apa susah, kan??? tapi dia punya tahap kesusahan nak paham subjek ni, memang memerlukan semangat spiderman wa cakap lu....dah la ada subject yang betoi-betoi susah nak paham, lect pulak ajar macam x mau ajar ja....dah tu, time Quiz pakat ting tong nak jawab...jangan kantoi sudehhhhhhhhhhh....tidaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkk

keja kat opis nasib baek tak belambak...bos pulak asyik nak kursus ja qeja dia sampai orang pon dah malas nak melayan...hehehe...tapi aku syok, dia tadak, aku leh study...tadak la dia kacau aku suh buat itu ini....tapi qeja dia la bertimbun...asyik tak ambik tindakan ja....orang tanya aku, aku dah cungap nak menjawab...ni bajet 2012, umoq bersara wajib dah jadi 60 taon....aku rasa cam tak sanggop ja kalau bos ni nak sambung lagik.....tidaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...histeria aku!!!!

anak??? macam aku kata tadi la.....maybe sebab kecik lagi kot...dia nak attention dari aku....naseb baik la laki aku sangat memahami...kadang aku study,anak dah berbunyi....tengok laki aku la pie enjut buai...mahap la bang, ayang bizi....nak kena pulun, banyak esaimen + quiz yang nak kena kaver....kadang aku dengaq laki aku dah menjerit-jerit kat si kecik tue....tengok, dia pon dah histeria....hahahahaha...eh, jangan kata anak kecik tak kena marah...semalam, Haiqal asyik jaga ja....jaga dok senyap tak pa, ni jaga nak berbunyi...aku tepuk kat pungkoq kuat-kuat, lagi kuat dia menjerit....dah tu, aku menjerit sekali la...cian Haiqal...cian jugak kat mama Haiqal...nak bangun tidoq pon dah susah, Haiqal punya penangan...mai opis mata dah cam zombie kampung pisang...  ;(

study group...yeah, sem ni awal-awal lagi dah wat study group...study sesama, wat esaimen sesama...bagus kan ada partner camtu....umah aku la jadik port...yela, awal-awal pagi dah nak berdiskusi, Haiqal mana bangun lagi time tue...takan nak kena antaq umah pengasuh lagi, kesian dia....so disebabkan tahap kemanusiaan yang tinggi dalam ati study group aku tu, depa dah setuju mai lepak kat umah ahkak ja....senang...hehehehe

so, apa korang rasa kalau sambung study time macam nie??? budak opis aku ada jugak tanya....'dik, ko sambung study eh...bolehka  bawak'....aku senyum jala....'baru sem 2, rasa cam boleh ja....sem kedepan ni tatau la macam mana'....ok tak statement camtue...hehehe...pastu ada pulak sorang lagi tanya,'husna dah sem brapa lani?' 'baru sem dua'...'oooo...macam mana study, ok? result sem lepas dapat berapa?' 'study ok ja...result boleh la....*sambil senyum'...'dapat 3 pointer ka?'....'bolehlah'.....'bawak toyol eh'....eh kau.....asal aku dapat 3 pointer, konpom-kompom aku bawak toyol la?aku mana reti nak toyol menoyol nie....abeh kuat, aku tarik buku bawah meja ja...tu pon takot nak matiiii time tarik buku tue...cam malaikat nak tarik nyawa....hahahahaha.....serius, aku tak reti la bab nie...setakat nak toleh-toleh member sebelah, kira no hal la....tapi tak tengok pon jawapan depa apa...yela, aku kan rabu....tapi bebudak sekarang ni dah advance....siap ada yang snap gambaq, simpan jawapan dalam hp....pastu nanti time exam hp letak atas meja....bukak sesiap jawapan tue....teror kan...tu tak kira yang men tarik buku, selak zup zap zup zap...aku tengok pon sakit ati..nak buat tak berani...alih-alih, result depa gak chantekkk....result aku cantaikkkkk....hahahahaha

dah, tu je aku nak merapu...dah ade geng aku tanya pasal esaimen...aku baru nak bukak...


babai

2 ulasan :

Muslimah Optimis berkata...

hehehe.. dugaan la kan.. aku pon entah bila nak sambung study pulak neh

semoga berjaya.. teringin pulak nak tengok haikal lah

zulhusna berkata...

MO : nanti aku upload gambaq Haiqal eh