10 Oktober 2011

Rambut gugur

oh ye kawan-kawan...lama tak hapdate...kali nie cita pasal rambut pulak....dulu, masa anak dara, aku adalah seorang penggugur rambut yang terbaekkkkkkkkkkk...eh, apa ke ayat cenggitu...hahahaha...makna kata, rambut aku nie, dari zaman anak dara dulu lagik, asyik je luruh....pegang sikit, luruh, pegang banyak, kompomlah lagik banyak yang luruh...sikat sikit luruh, mandi pon luruh jugak....naseb baik lah aku nie bukan pesen rambut nipis, kalau idok, abeh la rambut den....huhuhu

itu time anak dara...bila dah jadik bini orang pon sama....tengok kat lantai bilik, tak nampak apa sebab lantai kayu....cer kuis sikit-sikit ngan kaki, konpom rambut belambak terbelit-belit kat situ...tu tak tengok lagi kat lantai mozek yang konpom-konpom clean & clear nampak even seurat ja yang jatuh...kan???hadoiii ja.....tak tau dah nak pakai syampoo apa....masa zaman study dulu, kat sekolah menengah dulu, aku memang peminat tegar sunsilk...ala,sunsilk kaler pink tue....wangiiiiiii ooooooooooooooo....pastu, Dove keluaq, aku try dove....hurmmm, tak hokey sangat ngan rambut aku....then aku pakai sunsilk balik.....dah masuk poly, aku still ngan sunsilk....pastu aku try pantene....lani aku pakai rejoice....aku tengok, suma jenama tu xdek satu pon yang boleh menyelesaikan masalah rambut aku nie....rejoice lagi la, dah konpom-konpom untuk rambut kelumumoq, tapi haku pie beli jugak...muahahahaha *rambut i ada jugak kelumumoq tu, malu nak ngaku*....

masa aku peknen dulu pon sama...siap aku tak ngaku lagi tu rambut aku yang luruh....siap sound adik aku, si Ela tue...dia kan duduk sekali time praktikal...bilik kami sebelah-sebelah...asal ada ja rambut kat lantai, aku rilex ja sound,'Ela, satgi hang kutip rambut tue....rambut hang'...hahahaha...padahal aku rasa aku punya....aku kan pengarah...hahahaha...tapi masa dah 7-8 bulan, aku rasa rambut dah tak banyak gugur...patot la aku ada baca, time mengandung nie la rambut kita akan jadik cantik sebab perubahan hormon....so, sesapa nak rambut cantek menarik kau memang deboooom, cecepat le ngandung....aku??? nanti-nanti la kot...hehehehe...lani??? rambut lagi banyak yang gugur....orang cakap,kalau anak kecik men ayaq liuq pon, salah satu sebab rambut kita guguq jugak eh....Haiqal ni suka sangat makan tangan dia...pastu ayaq liuq mula la penuh kat pipi ngan tangan...tu tak kira kalau dia buat-buat jatuh ayaq liuq dia tue....haiiii la Haiqal...gile babeng punya banyak rambut aku yang guguq la ni...baru sapu umah, ada lagi, tak sapu, aku rimas....kadang tengok kat baju, dah berselirat ngan rambut ha.....nak menyusu Haiqal kena cek dulu, kang ada rambut, cian anak aku...tapi kalau time tidoq malam, gasak la ada ka dak...aku mata nak pejam ja...hahahaha, gila kejam....

dah, tu ja aku nak membebel...kepala dah pusing...Haiqal buat perangai, tidoq nak kena peluk...dah tue xleh baring, nak kena duduk...at last, aku yang ting tong...pagi tadi lagi syok....aku tengah sembahyang, dengaq Haiqal dah terjerit-jerit....aku abeh sembahyang tengok laki aku angkat dia...siap senyum-senyum lagik si kecik tu, suka la orang dukung....dah tue aku pie siap-siap..tengok senyap sunyi ja umah...rupa-rupanya, laki aku + si kecik tue lena....elok ja laki aku duduk kat sofa, ngan Haiqal letak atas badan dia, dah terlentok dua-dua...anak papa la katakan 


Tiada ulasan :