14 Oktober 2011

DiET!!!

Assalamualaikum uolllsss.....hopefully, sume sihat-sihat okeh....arini, aku nak share info pasal diet....adakah aku sedang mengamalkan proses diet??? mari sama-sama kita lihat...yiehaaaaaaaaaaaaaaa















baru-baru nie aku ada post pasal posa kan? tengah message ngan classmate aku, tetiba tersebut pasal 'isi' kandungan jurnal ape ntah...dan-dan aku teringat isi ketam...perghhhhhhhhhh, sedap kot kalau bukak posa ada ketam....ketam goreng pon dah sedap, ni pulak kalau buat masak-masak....terus text laki aku, 'abang, ayang teringin ketam la'.....tau apa laki aku jawab??? 'bagan lalang, jommmmmmmmmmmmmmmmmmmm'....yessssss...laki aku bab makan tak penah tolak...so sapa-sapa rasa tadak geng yang perot tong sampah, leh la ajak laki aku pie lepak makan sesama...kompom abeh punya...muahahahaha

seperti biasa,bab jenjalan nie aku tak kan pie ngan laki aku ja....terus text Nadia ngan Kak Roha kot depa nak ikot...lagi ramai, lagi meriah...lagi ramai, lagi banyak makanan nak oder...lagi ramai, lagi mahal....T_______T....tapi yang ikotnye Nadia sorang ja...Kak Roha tak baca message aku antaq, pastu dia pie antaq Haziq pegi kelas membaca...so x leh ikot la...kang mengamuk la si Haziq kena tinggal...jadiknye, Kak dok umah dendiam ye...

ok jugak pie Bagan Lalang bukan weekend or time gaji....orang tak ramai....oder sat ja sampai....ce mai time weekend, abang yang buat ayaq tu pon kalau orang panggil buat-buat tak nampak sebab bizi...ni siap leh mai kat meja, ambik order bagai...;0...menu-menu yang dioder seperti berikut :-



telur dadar kegemaran laki guek....laki guek kan membela, pie mana pon kena makan teloq...hohohoho




pepahat masak sos kot....perghhhhhhhhhhhhhhhh, sedap siot....dulu aku tak lalu....tapi mai kali nie, berebut okeh....seeeeeeeeeeeeeeeeddddddddddddaaaaaaaaaappppppppppp....slurrrrrrrrppppp
*ni 200 gram je*




sotong goreng tepung yang rangup!!!!! sedap okeh...makan siap bunyik krup krap krup krap lagi....tak rugi oder...oh ya, ni 2 ekor sotong yang besar punya....bila digoreng, hat ni je ha yang ada....tapi aku pelik, mana pie janggut dia ntah...laki aku makan ka???



pucuk dicita ulam mendatang....
KETAM MASAK PEDAS
sila lap ayaq liuq yang meleleh tue
gila meletopppppppppppsssssssssssss....sedap....memang tukang masak malam tu, masak dengan hati yang ikhlas lagik suci.... ;)..ketam ni 5 ekoq...laki aku dalam qeta dah calculate.....'abang nak ketam 3 ekoq, ayang ngan nadia sorang sekoq dah la...pastu ambik la bahagian abang sorang sikit'...ewah kau, tamak eh
*dolu-dolu zaman cintan-cintun, laki aku yang tolong kopek isi ketam kat penyepit tue,kan keras sikit....aku ingat dah ada anak, laki aku wat deeeeeeeeeekkk ja...tapi tak....i salah anggap uollssss....laki i kopek, bagi kat i isi yang putih melepak tu.....i lap u lah abang*


ada lagi 1.....ikan bakaq...amik ikan jeket tue...lambat  sampai, so xdek nak snap-snap dah....aku lapaq, kan aku posa ari tue.... :)


tapi tak dan nak rasa nikmat makan pon...Haiqal kacau...merengek....dia tidoq masa otw tu, pastu bila angkat boh stroller, mula la terbeliak mata dia....pastu tak dan la aku nak menikmati kesedapan makanan malam tue....hurmmmmm...tapi tak pa...ketam tak abeh pon makan...tu la, laki aku kan tamak....at last tak abeh, tapau....pastu tapau lagi 2 ekoq ketam masak pedas untuk Kak Roha....sian dia, dah la tak ikot....ketam je kak ek, sotong nak beli sendiri....ngeh3

so total semua + ayaq + nasik semua = RM103.04....cashier tu cakap 4 sen tak yah...alah, orang bagi je la RM 100, kan....kede betoi.... T____T



amacam, ada yang teringin????
pie la bagan lalang...sekarang nie musim bulan mengambang, isi ketam padat...sheeeeeedaaaaaaaaaappppppppp oooooooooooooooooooooooooo

pastu semalam aku posa lagi....menu berbuka puasa adalah ayam masak paprik + lauk ketam yang tak abeh tu, perangat balik....alhamdulillah, tue rezeki aku....tapi supper pulak lain menunya.....menunya adalah seperti berikut :-




1 regular traditional pizza : topping : the supremo
*makan super duper tamak...tak abeh, ada lagi kat dapoq*



garlic bread


spageti carbonara...yang nie aku super duper tak lalu...leh la sesuap dua...pastu....erkkkkkkkkkkk, kombang tekak den....laki aku yang balun...besa la kan, tong sampah... >___<


mushroom soup...ini aku punya...tapi kena share jugak ngan laki aku

dan dapat 2 tin kecik ayaq Pepsi...untuk pengetahuan semua, kami laki bini tak minum ayaq gas...so, 2 tin tu aku sumbat dalam freezer ja....sapa nak, sila angkat kening!!!!  ;)

dan pizza di atas adalah menggunakan khidmat PHD....pizzahutdelivery....kat Putrajaya nie ada kat presint 15...dalam tempoh 30 minit depa akan antaq order...kalau sampai lambat, kita sebagai customer leh mintak pampasan...wah, pampasan gitew.......so, sapa yang berminat, sila call no yang tertera kat kotak pizza seperti di atas

harap maklum





eh, ada lagi
pagi tadi, lapaq...pie dapoq, tengok ada lagi nasik putih + kuah paprik semalam
apa lagi, panaskan, tapau bawak pie opis

menu bekpes pagi nie adalah seperti berikut :-




bismillahirrohmanirrahim









brupppppppppppppppp....alhamdulillah







amacam, cun tak jadual diet aku???







renung-renungkan dan selamat beramal


>_________________________________<




Tiada ulasan :