04 Disember 2013

Makanan

Ai rajin masak okeh minggu nie....maybe sebab laki aku asyik perli aku ni dalam seminggu tu masak sehari je, yang lain selalu buat akai makan kat luaq.....jadiknye, aku pun gagahkan jugak la masak untuk kami anak beranak.....simple-simple je  ;)


Menu semalam


ikan goreng....request by bos besar



sayur sawi....kena komlen masin by bos besar



gulai telur.....request by bos besar.....
*syukur, dalam banyak-banyak ni je yang laki aku mintak masakkan...senang keja aku...hahahaha



sapa tau nie apa???? sebenarnya aku nak buat sambal belacan....tapi terlebih ayaq, ni ler jadiknya....ni pun yang minggu lepas, simpan dalam peti ais...guna blender okeh....sebab aku tak rajin nak menumbuk.....selagi tak kering, selagi tu aku simpan...muahahahaha



pencuci mulut.....jarang rumah aku nak ada buah-buahan....ni baru kali ke2 kot aku beli tembikai rasanya...hihihi


pencuci mulut jugak....tapi yang nie aku jamu anak-anak je....kopek siap-siap, pastu masukkan dalam mangkuk.....Zara kat dia sorang mau 4 bijik kot aku dok tolong kopek....agak-agak lambat, dia ngap sekali kulit....pastu buat muka masam....tau pun....tak sabar sangat kan, hamek!!!....kerut-kerut muka tahan masam....hahaha


Lunch today

Ofis sejuk sangat....so ajak Azma lunch kat luar....lepak kat ARL Bowling je...situ makanan dia sedap, tapi servis lambat.....



mine!!! mee hailam....rasa, boley la



Azma....char kuew teow....tengok nampak menarik, tapi lupa nak try sesuap....khusyuk makan mee hailam....lapaq beb, ujan ler katekan...



chicken wing....ni pencuci mulut kami berdua...hikhikhik


tuan punya badan char kuew teow yang nampak sedap tadi....Azma namanya....nah Azma, gambaq hang....motif??? *tadi dia sound aku suh tempek dalam blog* hahahahaha

k, bai

Tiada ulasan :