23 April 2013

rindu???

hai hai hai....rindu ai ke??? hikhikhik....sori guys......mak bizi last week.....aku ada kelas Ahad baru nie....pastu kena buat esaimen, ada kuiz, presentation lagik....memang tak sempat...pastu Zara pulak tak sihat....al-maklumlah, esok genap 8 bulan si kecik tu......demam satu hal, dia menyusu muntah satu hal....pastu kali ni pulak demam asyik cir bir je....habih baju, toto...sekali ngan baju aku kena.....sekali dua tak pa jugak, ni satu hari dekat 6 kali dia cirit.....alahai anak mama, terjelepok je ha kat toto....nak nangis tak larat, asyik merengek je la....... aku nak tinggal tak sampai hati....tapi tu la, kang aku tak pie kelas, nak kena cari masa untuk ambik kuiz, nak present lagi...omputeh pulak tu...so gagahkan jugak la pie kelas Ahad lepas.....nasib baik babysitter ok.....so semalam aku EL, sebab nak cover balik yang hari Ahad aku pie kelas, tak dan nak jaga Zara....so far demam dah kebah...tinggal cirit tu je lah....makan dah tak lalu....tapi cirit kerap...memang makin tak larat la...kesian aku tengok


ni kira ok lagi la ni....kadang kepala terjelepok ja atas walker....tu memang tak larat sangat dah tu....nak nangis pun tak larat....merangkak apatah lagi.....aku dukung, rasa ringan gila.....member aku cakap maybe dia nak ringan badan nak boleh berjalan kot....entahlah....hopefully macam tu la kot....gigi tak tumbuh lagi....gaya nak berjalan tu tak nampak lagi la...cuma dia suka sangat memanjat......pegang dinding pun jadik la, asalkan dia boleh berdiri....ni dah demam, duduk setempat je la....hehehehe

Semalam pie Hospital An-Nur Bangi.....bila jumpa doctor, doctor cakap it is normal....setakat dia demam then cirit birit, itu normal...doctor cek jantung, dengar ada dak kahak dekat paru-paru....semua normal....doktor cubit-cubit pipi, qenyih sampai telinga....so, normal la kalau macam tu....doctor cakap jangan risau...melainkan cirit birit tu dah lebih dari 6x sehari, baru bagi minum ayaq garam ka apa ntah....so, Alhamdulillah...Zara is ok


Zara Hadeera


Haiqal, Zara + Mama

Haiqal dah tinggi....dah boleh capai semua benda atas meja....geram aku....makin kuat melawan sekarang nie...kalau pegang tab tu, dia tak dapat apa yang dia nak, dak pun dia tak reti bukak game hat dia suka, dia baling tab apak dia tu.....perghhhh anak anak.....ingat apak dia kentut kentut keluaq duit kot kan.....sesedap hati sesedap rasa main hempas, balik kat lantai....eeeeeeeeeiiiiiii, geram aku ngan budak ni....kalau aku marah, aku cakap amboiiiiii ni....biasa dia tu.....relax ja dia balas, 'ambooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii'....dengan mata-mata tak puas ati....pastu kadang siap dekatkan muka dia kat muka aku lagi, nak bagitau dia pon marah...eh eh eh....jentik telinga kang

Tiada ulasan :