21 Mac 2012

Karnival Belon Panas Putrajaya 2012

I pegi okeh karnival belon ni......sejak dua menjak ada anak la katakan.....pastu sejak dua menjak laki aku ni dah jadik bespren laki c.nin, ada ja plan depa tanpa diketahui oleh kami para isteri yang mithali....auwwwwwwwww...
karnival ni berlangsung selama 4 hari, dari 15 - 18 Mac 2012 baru-baru ni di Monumen Alaf Baru Putrajaya.....walaupon ada 4 hari yang boleh dipilih bila nak pie, kami tetap pilih hari terakhir....kami kan low profile...pie yang ujung-ujung ja....hahahaha....rasanya yang berjanji 3 family, tapi Ida ngan laki dia boleh pulak pie dulu....depa berdua, kami ni bertiga.....depa celik mata terus boleh siap pie, kami ni nak bagi mandi makan anak dulu, dah abeh anak, bapak pulak lapaq nak kena masak.....haish la.....so, dari pukul 10.30 pagi punya berjanji, at last pukul 1.30 tengahari baru kuaq umah....pie umah c.nin, depa pon tak siap gie......lepak-lepak makan, semayang, pukul 2.30 petang baru gerak....kewllll kan kami-kami ni....hahahahaha...memang patot la Ida ngan laki dia tinggai kami....kalau nak tunggu, aku rasa dan kot depa bangun, tidoq, bangun balik baru boleh pie....muahahahaha...*sori Ida...ngehngehngeh*


seperti yang diduga, kalau Putrajaya ni buat event apa-apa, benda yang paling orang malas adalah nak cari parking.....tapi nasib aritu adalah baik....parking ja kat tempat parking oran g dok naik cruise ka apa ntah, kat situ banyak parking...tak yah pening kepala....cuma kena eksesais bejalan jaoh sikit la....bila sampai ja kami pie Kids zone....ada jual banyak barang mainan untuk budak-budak.....aku ngan laki aku berjaya tahan nafsu supaya jangan membazir....membazir kan amalan syaitooooooonnn....laki c.nin nak beli apa, beli la....kami tengok je ha....lagipon banyak mainan bukan untuk tahap Haiqal lagi, so tak yah membazir duit nak beli itu ini....*ayat kover line...hahaha....si Haiqal ni pulak, aku tengok muka merah padam...maybe panas kot....pastu cari satu port, sementara tunggu c.nin beli jagung, aku bukak terus baju si kecik ni...biaq tinggai pampers...mesti orang yang lalu-lalang kat situ kata aku orang kampung kan kan kan....ade aku kesah??? cak cak cak.....hahaha...malu tu ada la sikit....tapi bila nak bagi pakai baju, laki aku kata tak payah pulak....kesian anak....pastu c.nin pon bukak baju Zafira....elok la...dua-dua dogiang.....cuma Zafira still pakai seluaq....Haiqal dah tinggai pampers....miahahahaha...kewlll kan....dah bukak baju bagai, baru la nak senyum sikit....dia panas sungguh la tu.....

ok, malas nak cita panjang....layan gambar pulak




belon Perbadanan Putrajaya...yang ni bukan belon panas okeh....belon sejuk  ;)




ramai siot...aku disini, mereka disana....tangkap gambaq pon nampak kepala orang....aku kan terlebih tinggi  ;(








lori pertama yang masuk keluarkan belon depa....ni negara mana ntah aku dah tak hengat





dan lagi







belon yang mula-mula masuk tadi dah mula berkembang dengan jayanya....




yang ni testing api belon panas tu kot...baru nak panaskan enjin la katakan....
ouh ya....bagi mana-mana yang tak penah sampai Putrajaya, yang macam batang kayu panjang sebelah kanan tu lah Monumen Alaf  Baru.....ada aku penah dengaq orang cakap-cakap, dalam monumen tu ada satu scroll ke apa ntah, yang ditulis oleh mantan PM kita, Tun Dr Mahathir.....nanti genap ja tahun 2020, monumen tu akan terbuka dan keluarkan isi didalamnya....betulkah??? sama-sama kita nantikan....kalau panjang umor lah ye





nie belon dari negara Belgium tak silap





dan bila kedua-duanya dah mula berkembang dengan jayanya....nampak dak yang sebelah kanan tu??? itu Michellin...khas untuk Haiqal....hehehehe









ini bentuk kucing.....sori, aku hanya dapat snap belakang ja ha....muka kucing tak nampak...hehehe...tapi belon ni tak naik tak silap aku....yela, dia nak naikkan belon panas ni kena ada term & condition jugak......kalau angin terlalu kuat, belon tak leh naik.....SEBAB.....aku pon tak tau.....muahahahaha...google la cari alasan dia....so, diorang lipat la balik masuk karung....



tengok........canteknya.........
banyak....sampai dah belaga kiri kanan
laki aku dok buat orang kampung lebih-lebih dok menjerit
'wei, belon tu dok beqetuh'
gilosssss....malu aiiiiiii



ini belon panas pertama yang dapat diterbangkan petang tu....tau dari mana???





MALAYSIA



cayalah.....dan-dan rasa nak nyanyi lagi Negaraku....  T____T









akhirnya yang ni pon dapat terbang jugak......tapi time ni aku dah bejalan nak balik pie qeta dah pon.....yela, kata 5.30petang start....kami ni pon terpacak la berdiri tolak orang kiri kanan punya nak tengok belon punya pasal....pastu dok tukar laki bini dukung si bam bam kecik tu....alih-alih, dah 6.30petang, satu belon pon tak naik.....dah nak sampai kat qeta dengaq orang bersorak gumbira, tengok-tengok belon Malaysia dah selamat terbang....tahniah sekali lagi untuk team Malaysia


dah, tu je cerita belon panas aku......tak rugi pon pie, rugi sangat kalau bawak kuaq duit beli benda bukan-bukan.....laki c.nin pie beli  mainan untuk Zafira....ala, belon yang macam pistol tu...tembak, keluaq la belon....belon ayaq sabun tu.....guna tak dan sampai 10 minit, Zafira boleh pulak pie pusing tabung ayaq sabun tu, abeh keluaq ayaq....hahahaha.....mengamuk la Faizal.....pastu orang nak tekan tak bagi, dia nak buat sendiri....orang tekan keluaq belon, dia men ketuk-ketuk kat jalan.....at last, rosak...tekan apa pon tak kuaq....lampu tak nyala, belon pon sonyap.....try tukaq bateri pon tak mau jugak....hahahaha....kesian....rilex Faizal, nanti beli pistol betoi na bagi kat Zafira...baru dia tak ketuk atas jalan dah...hahahaha


lena dah Zafira....letih main








dan bagi memenuhi permintaan adik aku nak sangat suh tepek gambaq Haiqal bebanyak, hang tengok la ni
















































bye bye Mek Ela


2 ulasan :

mama leen berkata...

nak pi tapi balik ipoh...
:(

zulhusna berkata...

eh Ipoh rumah sapa?