06 Mac 2012

bekalan di hari tua

semalam aku menjadi seorang yang rajin.....sangat....pecayakah anda??? hahahaha
balik dari opis, terus shoot pie Alamanda....laki aku nak bayaq bil maxis....pastu pulak round-round nak cari hadiah kat Haziq, besday boy bulan 2 aritu...baru teringat nak carik...hehehe....tapi kan, aku sangat kagum ngan sorang bb ni....nama dia Anas tak silap aku.....masa laki aku pie usha duit masuk ka dak lagi, aku saja la bawak Haiqal men playground sebelah Parkson....pastu nampak ada sorang bb ni, kecik ja....tapi merangkak, mak aihhhhhhhhh...punya la laju....pastu ringan ja mulut tanya, 'berapa bulan dah tu?'.....aku tengok kecik ja, tapi dah pandai merangkak....apak dia jawab '5 bulan'.....zupppppppppp.....terkejut aku....5 bulan dah boleh merangkak??? jaoh bezanya dengan Haiqal.....bila dok sembang-sembang dengan mak + bapak budak tu, mak die cita yang si adik ni jeles bila tengok kakak + cousin dok berlari merata....tu yang dia jadi tercabar...umur 3 bulan dah boleh menyulur...Haiqal??? 8 bulan....muahahahaha...seronok tengok budak tu....Haiqal, cepat la berjalan bucuk....nanti boleh lari-lari  ngan kawan-kawan  ;)

okeh, stop pasal Alamanda


pas setel keja kat Alamanda, terus shoot pie KPJ Kajang.....abang ipar aku kena operate....ni kali ke 2 dia kena....kami pie nak bagi sokongan moral kepada beliau supaya beliau rasa disayangi dan kurang sakit yang ditanggung....muahahaha,ayat taklehblahhhhhhhhh....alhamdulillah, semua berjalan lancar....hopefully a.megat akan sihat seperti sediakala.........aminnnnnnnnnn

balik dari KPJ pon dah pukul seploh lebeh.....nak masak??? tak rajin....lapaq??? sikit...ok, ada balance sandwich sardin yang buat semalam...makan yang tu jela....aku nak mandi, tengok toilet dah tak macam rupa toilet....tetiba ja terus rajin memberus lantai, jamban, dinding dan seangkatan dengannya......siyes, aku jarang serajin itu...bukan tak penah okeh...kekadang ja...;).....aku pulak, sejak dua tiga menjak ni, aku dah bahagikan toilet ngan laki aku....toilet dalam masterbedroom laki aku punya....toilet kat luar tu aku punya....so, bila aku dah cuci calat, kuar ja toilet terus menjaja 'abang, toilet ayang dah bersih....toilet abang dak'....hahaha...gila poyo kan

pas mandi semayang semua, masuk dapoq....tengok ada ayam dok dalam sinki...aku tak tau ayam-ayam tersebut dah berapa kali keluaq masuk peti sejuk....hahaha...itu tandanya aku betoi-betoi malas masak la...semalam ja, ntah apa yang merasuk aku pon tak tau...sambil-sambil basuh baju, ringan ja tangan aku ambik kunyit + garam lumoq kat ayam tu, goreng....buat sambal....pastu dengan rela hati pulak masak nasik dua pot setengah....niat di hati untuk dibawak bekal pada keesokan harinya.....ditengah-tengah aku sibok masak, dan pulak aku kemas bilik Haiqal yang sebelum ni hanya dipenuhi dengan baju tak berlipat yang bertimbun-timbun....pampers merata tempat, baju-baju lama Haiqal yang dah tak muat....suma aku ketepikan...susun elok-elok dalam raga....mana tau adik Haiqal nanti laki, leh pakai balik baju tu, kan.........T____T
siap masak, siap kemas bilik, siap kemas beg Haiqal....pastu terus rebah lali diam seribu bahasa....letih bebenor den....baju tak ion, ah esok pagi je la...nasik Haiqal tak masak lagi, ah esok pagi jugak la....dan dengan itu, terimalah bekalan di hari tuaku


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-



nasi putih + kicap

ayam masak merah 2 ketoi

kurma 5 bijik


alhamdulillah,rezeki hari ini

Tiada ulasan :