01 November 2010

DEMAM MAHER ZAIN.... :)

Assalamualaikum....


Hai sumer....pagi nie, aku pagi2 dah pening lalat...hat semalam punya idea nk hupdate blog pon aku dh luper....ntah, pening  x cukup tidoq ka, pening sebab lapaq ka, pening sebab stress ka....ntah, mana 1 pon aku xtau....tapi bila kita ada perasaan begini, ati sentiasa perluingatkan Dia...insyaAllah....


InsyaAllah....insyaAllah......insyaAllah...u'll find ur way.....lalalalalalalalala


Wah, ternyanyi-nyanyi la pulak...mentang-mentang bos xdek 2 ari....keh3


Bukan apa, saja nak menaikkan lagi semangat cintakan lagu-lagu si penyanyi hensem nie....sapa lagi kalau bukan Maher Zain....wah,  hensem gitu...x caye???? skroll ke bawah, okeh....


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
sabau ye...orang ensem memang lambat nak kuaq gambau die
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


tengok, aku dah cakap....tunduk muka pon aku dah rasa dia nie hensem gila.....tak tengok gambaq dia senyum lagik kan......dah2...aku bukan nk cita pasal kehenseman dia yang memang dah sememangnya ensem mengalahkan laki aku...tapi aku nk cakap pasal lagu-lagu islamic dia yang membuatkan banyak jiwa yang tersentuh dengan alunan lagu yang soft dan sungguh mensyahdukan.....dengan lirik-lirik yang penuh makna tersirat dan tersembunyi....

antara lagu yang aku suker adalah 'InsyaAllah'....walaupon aku tau korang leh je google senirik lirik dia, tapi haku tetap bermurah ati jugak nk share ngan korang sumer....hehehehehe

INSYAALLAH

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astraYou’re the only one that showed me
the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way


Best kan lirik dia....nampak sangat kita nie terlalu kerdil di sisi-Nya....nampak sangat aku nie terlalu banyak buat dosa dari pahala.....astagfirullahalazimmmmmm

dan bagi memuaskan ati n mata korang suma, tataplah gambaq hensem si maher zain....aku nak sambung pening lalat aku nie, dah terbawak-bawak rasa nak muntah....ok la ye....

Wassalam















p/s : sedikit info mengenai Maher Zain untuk tatapan semua...

Maher Zain, artis Sweden keturunan Lubnan berusia 28 tahun, telah berjaya mendapat tempat di persada muzik dunia khususnya di kalangan peminat lagu-lagu nasyid. Album sulung 'Thank You Allah' mengandungi 13 track dan 2 bonus yang dilancarkan pada 1 November 2009 lalu sehingga kini sering kedengaran di internet dan di radio.

Pernah tercatat di kedudukan no 1 carta Amazon's World Music dan no 9 carta R&B, muzik videonya dilihat hampir sejuta pengunjung di laman Youtube, manakala mendapat sambutan 'soldout' pada konsert di Algeria, Australia, Belgium, Canada, Egypt, England, France, Holland, Sweden dan USA. 


Tiada ulasan :