26 November 2010

NGANGKUNG

As usual, aku kena belagak tau bab cita nie sebab aku dah tengok semalam....hehehehehe...gedik kan....keh3

Semalam, kami berempat, aku, my hubby n kakak n adik aku berkesempatan menonton cita nie....mana lagi kalau x kat alamanda, tempat yang paling dekat ngan umah....hohohohohoho

Dah, malas nak bercerita panjang....aku cuma nak share cerita terbaru terbitan Metrowealth kot x cilap aku, mula ditayangkan semalam....jalan cita, menarik...motif ada....unsur-unsur yang diselitkan pon sangat menarik....bagi aku la.....hehehehe....cita nie x dek la berkisar pasal hantu semata-mata, tapi ada jugak menyelitkan unsur keagamaan, kepercayaan kepada makhluk lain selain Yang Esa, terlalu taksub dengan jalan mudah untuk jadik kaya, hubungan kekeluargaan, macam-macam lagik la....yang penting, cita nie memang TERBAAAAAAEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKK, BEST, LUCU, LAWAK, SEDIH & MENGINSOOOOFKANNNNNN......rugi x pie nengok...pie la, leh bawak anak-anak sekali...la ni kan musim cuti sekolah, apa salahnya sekali sekala belanja bebudak tue tengok wayang...kankankan




Korang nampak apa yang aku nampak??? hantu yang menakotkan dan jugak melucukan....bleh pulak hantu nie dok menari tang belakang pickup si ape ntah nama dia....memang lucu....tapi takotttttttt....mai time tekejut, aku pon menjerit....memang pecah perot la gelakkan aksi-aksi dalam cita nie....hahahahahaha
(aku bukan xmau cita detail, tapi kang x suspen plak hampa nk pie tengok....)


dia ada dimana-mana saja....hihihihihihihihiihihihihihi....

Fuh, naseb baik dia x mengilai....cita nie mengisahkan 3 orang rakan karib yang terpengaruh dengan nombor ekor...nak cepat kaya la katakan...pada mulanya, si Azim (sam) x terpengaruh pon dengan benda haram nie, tapi bila dah balik umah bini asyik beletiaq ja, tu yang dia dah mula ubah fikiran untuk ubah masa depan keluarga dia....


nie babak 1st cita dia...tapi aku xdan nak tengok masuk lambat....masuk2 tengok cita dah start, siap depa nie mencangkung depan telaga lama g....pastu siap kuaq hantu dari telaga tu, dok pegang si Angah....lawak siottt....hahahahaha


dan disebabkan terlalu taksub dengan nombor ekoq n nak cepat kaya, depa ni pon p la jumpa dengan PENDETA....konon nak mintak nombor la....tengok tang belakang tue, ada hhhhhhhhanttttuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu......
hantu ni la yang xdak PENDETA nak cakap abeh, depa bertiga + hantu nie dah cabut balik....jadiknya, hantu nie masuk dalam kehidupan harian depa la....hehehehe...takot aku


hat nie memang takot....si Wan (Angah RL) pengsan time nak kencing tepi pokok....hantu yang dok ataih badan dia nie slamber ja teguq...bila dia nak lari, tengok2 hantu ni dok landing elok ja ataih pikup si Tasnim (laki baju pink tu)....dah la si Wan sorang ja yang nampak, mau dia tak pengsan.....tapi yang syoknya, time nurse dok tolak Wan ni, si Tasnim nie ja yang nampak hantu tu tengah baring atas badan Wan.....uiiii, seram den.....


hahahahahahaha...Lan Pet Pet dengan selamber ja tarik tinga hantu tu suh balik...dah hantu tu dok kacau orang, Lan Pet Pet mai cari balik la dia pie mana.....yang lawaknya, bini si Tasnim tu pengsan bila nengok Lan Pet Pet mai umah....tapi time Lan Pet Pet suh senyum nak tangkap gambaq nak boh fesbuk, bini dia hat pengsan tu siap leh angkat pala ngan wat peace lagi....hahahahahaha.....lawak lawak


Ni la bini si Azim yang suka beletiaq tue....tapi bagi aku apa yang dia beletiaq ada betoi dia cuma x kena tempat ja...laki baru masuk umah, xdan nk minum ayaq, dia dah stat pot pet pot pet pot pet....x ke qimas laki dia...nie time si Azim dok hafal mentera apa ntah, konon nak dapat nombor hat baru...huhuhuhu


ni antara babak last yang sesangat-sangat menyentuh ati dan perasaan....sampai adik aku si Ela nangeh...hahahaha...tapi aku pon hampir2 jugak la tertewas...cuma still cool maaaa....hahahahaha


Jadik kesimpulannya,

PIE LA TENGOK CITA NI BERAMAI-RAMAI...X RUGI OKEH...CITA YANG ADA PENGAJARAN YANG SAMA WAKTU DENGANNYA....

sekian...

aku dah lapaq...huhuhuhuhu

Tiada ulasan :