21 September 2010

sambungan entry RAYA-RAYA-RAYA

sori ye kengkawan, kengkangan masa menyebabkan aku x sempat nk abehkan cita aku sepanjang dok kat kampung ni...huhuhuhu

okeilah, entry sblm ni aku stop kat ari raya pertama, kan??? meh aku sambung balik...hihihihi

11/09/10 - HARI RAYA KEDUA

Arini giliran aku beraya di umah family sebelah laki...nk wat cam mana,org dh kawen kena la tolak ansur...kami p SP pon dh tengahari, 1st skali harusla p ziarah kubur arwah mak n bapak....sayu je ati aku, aku x sempat nk salam ngan depa...hubby aku penah cakap dulu ' kalau bapak ada lagi, mesti bapak suka kat ayang'... :)... perasan dh la

pas p ziarah kubur, macam besa, umah k.ina la menjadik sasaran...pas asar pulak kami p open house umah cousin laki aku, sampai la ke malam....xdek sangat aku nk share ngan korang bila beraya kat umah org ni, nk pulak baru je kenai, lagi le x dak benda...gambaq lagi la xdak....hohohoho

12/09/10 -  RAYA KETIGA

hurmm, aku lupa apa yang jadik raya ke3 nie...sat nk pikiaq...

arini xdak benda kot...yang aku ingat, petang tu kuaq p giant, then mlm goreng sosej...mak n abg aku ja kuaq p beraya umah family, kami yang anak dara ni malas nk ikot - aku pon tumpang sekaki, laki aku p beraya ngan kengkawan dia...hohohoho

p/s : utk hari2 yang xdak benda yg besh, gambaq pon xkan diupload sbb mmg x besh pon...hohohoho

13/09/10 - RAYA KEEMPAT

pagi-pagi buta laki aku dh kuaq umah, katanya nk p wat qeta, qeta aku kan eksiden aritu, ni nk p cat balik pa suma la...so, aku kt umah ngn family...bila dh laki x dak, kira aku ni solo la kan...ehehehehehe

xdak benda jugak yg terjadi...petang baru laki balik, tu pun a.wan tolong antaq coz keta kena tinggai kat workshop, depa nk cat balik...jadik, kami patah kaki la, qeta xdak, lepak umah je la...

ha, blah malam, aku n adik2 wat BBQ...saja la galak, dh xdak pasai, saja la mencari pasai....perlu ada gambaq dak??? sat nk kodek, kot2 ada gambaq hat best...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



tadaaaaaaaaaaaaaaa....ni la sosej panggang...ada hat elok, hat hanget pon ada....mau?




ini sos, mayonis n thousand ireland...shedapnye...~membuatkan aku menjadik betambah gemok..huh


ikan bakaq...ini suma hasil tangan aku, okeh...sedap ka dak, belakang kira....hahahahaha



bila ikan & sosej bertemu, macam ni la jadiknya...



wadges yang dibeli kat giant...adik aku yang goreng, sapa yang snap pon x tau la...


dan ini raksasa yang sedang memulakan pelayaran di alam makanan...hohohohoho...makan je tau, bakaq ikan xmau jugak....hishhhh

14/09/10 - HARI RAYA KELIMA

ini ari kak aku yang dok skali ngan aku kt putrajaya balik....dia lik ngn flite, turun kt KB...then dari KB, future fiance dia tunggu n drive lik kampung...aku pon ngan x semenanya bg cadangan nk BUKIT MERAH....yieeeeeeehhhhhhhhhaaaaaaaaaaa...tp bukan arini la...qeta pon kat workshop g...

bila ditolak ditambah dihitung dikali, suma decide nk p esok...utk adik2, sile kuaqkan duet raya hampa yang belambak tu utk bayar masa nk masuk bukit merah nanti ye, xdek sponsorship...aku dh pokai, setakat mak sorang leh la aku bayarkan...huhuhuhu

petang, aku n laki aku p amik qeta kt workshop...bukit merah punya pasai, harusla ada qeta seniri...kalau nk tumpang orang leh ja, tp leceh sket la....kan

n malam plak, laki aku punya baik ati nk belanja makan cikenchop...tp bila ramai adik beradik aku nk p, dia mula la goyang, takot x cukup duet...at last, aku ler pulak p beratoq amik duet....dh janji, kang x jadik, apa pulak kata adik aku, mak aku, n kak aku...kan nenek kan...

dan seperti biasa ....................................................................................

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

air-airnya....cuba teka ayaq aku hat mana??? teh o ais ja...uhuk3


ciken chop blackpepper...nampak sedap kan

ciken chop robina...kuah dia tuan punya kedai wat seniri...apa rasa aku x tau la...leh tahan gak kot

hat ni budak kedai tu la yg suggest...nc goreng mak tok...nengok ke nama pon dh rasa pelik...rasa??? very delicious....emmmmmmmmmmm

nc goreng pataya...rasa apa aku tatau, adik aku punya

mereka yang sedang menikmatinya....hohohoho...yummmieeeeeeee

tepaksa senyum even makanan x sampai g...hehehehehe

dah...cukup2 le tu....

15/09/10 - HARI RAYA KEENAM

Seperti yang di plan, mandi time @ bukit merah...yieeeeeeehhhhhhhhhhaaaaaaaaa....aku malas nk cita panjang, layan  je la........zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassssssssssssssssssssssssss!!!!!

















dah...cukup2 la tu...aku pon dh x larat nk upload...setakat ini dahulu aktiviti raya i pada taon nie...

sekian, terima kasih...

(",)


Tiada ulasan :