20 September 2010

RAYA-RAYA-RAYA

Waaaaaaaaaaaaa, rindunye hakuuuuuuuuuuuuu....terase lamer giler x hupdate blog nie....musti ada yang tertunggu-tunggu, kan??? hak3....jangan risau gundah gulana ye kengkawan...memang banyak benda yang nk share ngn sumer....hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Alhamdulillah, taon ni dapat jugak aku menyambut Syawal yang mulia bersama suami & femili terchenta....  :) ....

ish, nak stat yang mana dulu ntah....banyak sesangat nie nak kongsi...hohohoho

okei lah, aku stat dengan ari-ari sebelum raya la kot....

 7/09/10 - HARI PERJALANAN BALIK KE KEDAH

taon ni, aku dah bergelar isteri kepada suami aku (yela, kat sapa lagi la kan)...taon ni, 1st balik kampung, kami trus p SP = sungai petani, p umah kak ipaq aku dulu....memandangkan aku dah xdak mak & pak mentua, jadik aku n suami menumpang kasih kat umah kak ipaq aku = kak ina.....so, perjalanan yang jaoh ini telah membuatkan aku menjadi poyo seperti di bawah :-


kami pie bukak posa kt SP, pas pie umah kak ina, kami p umah kak ana plak...dh lama x lik kampung, kena la p berjumpa ngan adik-beradik yang lain sama....pas jumpa hat len, kami lik ST = sungai tengas (umah aku la)...hihihihi

8/09/10 - 2 HARI SEBELUM RAYA

pagi-pagi buta g, tengah aku syok bermimpi macam-macam, adik aku msg 'un, satgi kita p bersih kuboq ayah'....aku baca, then aku lena balik...koi 9.45am aku terjaga, sbb bunyik msg lagi 1, adik aku pesan suh bawak ayaq n cangkul...so, aku bangun terus siap2 nk p kubuq...

Alhamdulillah, bila aku p, tengok adik-adik + anak menakan aku tengah bz membersihkan kubuq ayah ngan wa (kakak ayah, sebelah kubuq ayah ja)...aku p sedekahkan fatihah, dan bersihkan apa2 yang patot....rindu kat ayah, mesti ayah seronok bila tengok anak cucu mai bersihkan kubuq ayah.... :)  
aku pon bersyukur bila adik-adik dh tau tanggungjawab utk ayah, even ayah dh xdak....(xyah la aku nk bising-bising ajak p kubuq lagi pasni, suma dh tau tanggungjawab masing-masing)

ni la kubuq ayah aku, dekat ja ngan umah....

dah bersih dah  :)


sebelah malam pulak, aku teman laki aku p bukak posa - reunion budak sekolah dolu2....

ni gambaq aku curik dlm fb laki aku, sapa ntah tag...muka aku nampak sipi ja...jadik la kan

9/09/10 - SEHARI SEBELUM RAYA

aku lupa la apa yang jadik arini....seingat aku, pagi-pagi aku p pasar ngan mak aku, beli ayam, barang-barang utk raya esok ari...

sebelah petang pulak, aku kuaq lagi ngan adik-adik p cari sarung kusyen la, baju raya la, mcm2...tp xdak gambaq nk share...hurmmmm...

sekian...

10/09/10 - SELAMAT HARI RAYA SEMUA

'SELAMAT HARI RAYA'.....yeay, raya datang lagi....pagi2, aku dh kalut nk mandi nk p solat sunat aidilfitri...sebab kalau lambat, nanti kena que nk masok toilet....al maklumla, family aku kan ramai...

p semayang pon, imam dh abeh baca fatihah...naseb baik dan jugak, tu pon saf belakang skali...teruk sunggoh...hahahaha...kredit to ana, ela, k.da, yana + iffah yang berjaya p semayang raya taon nie...

balik semayang, singgah kubuq....

Al-Fatihah utk ayah yang tersayang..... :)

dan, masa yang dinanti2 kan ---------------------------------------------------------------------->

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ha, ni la family aku...ni baru sikit...sat nk upload g...hehehehe ....tengah syiok ni

turn aku beraya ngan my mommy :)...mintak ampun + maaf banyak2 ye mak...

anak menakan yang sibok bersalam nk kutip duit raya...pokai eden

tema taon ini adalah = ORANGE ...tp ada jugak yang x kena tema...my luvliest femily

family kak A

family a.jan

family abg ari

family a.ein

family kak da

adooiiiiiiii, ramainya....sat na, sabarlah menanti aku mengupload gambaq nie....

adik-adikku....ada g sorang x masok dlm ni, p mana ntah...hish

anak menakan aku - haziq + hazim

aku dah ngantok ni....aduyaiiiiiii....leh sambong esok tak??? hohohoho

sat-sat, musti anda nantikan gambar aku kan??? hehehehhe...tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

tet!!!!!! salam jangan x salam...banyak dosa ni....hehehehe

-
-
-
-
-
-
-
cukup la kot 1 keping no....cukup ka??? dak kot...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

haaaaaaa...dah sampai turn aku n hubby....

dah2....entry ni aku stop dulu...dh menggagau nak menaip....ngantok gilazzzzzzzz...kang aku post len ye...

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 

~selamat malam~

~Assalamualaikum~


Tiada ulasan :