11 Ogos 2010

~ Ramadhan datang lagi ~

Assalamualaikum....

Marhaban ya Ramadhan...

Alhamdulillah....akhirnya kita masih lagi diberi peluang untuk menjalani ibadah puasa pada tahun nie....semoga dengan keberkatan bulan yang mulia ni, akan memberi lebih makna kepada aku, suami, family dan korang semua...amiiiinnnnn


Pegi terawih dak semalam??? aku x pi pon...hihihihi...insyaAllah, malam ni baru nk mula....niat dh pasang, jgn ada anasir2 jahat yg mai bisik suh bertenggek depan tv udah la ye....hehehehe....n to my hubby, dh promise kan nak p terawih...jgn lupa yerp


xdak benda yang aku nk bebelkan...cuma, just 1 kisah di petang selasa...means petang semalam, 10.8.10.. (mcm cantek je number ni)


Ptg semalam, pas lik keja, aku n hubby pie pasar malam putrajaya....dh sampai....mak aiiiihhhhhhhhhhh, qamainya manusia...parking jaoh gilosss...huhuhu...tp aku dh mula rasa kemeriahan bulan yang mulia n penuh barakah nie....aku tetap bersyukur dengan rahmat dan peluang yang diberikan oleh-Nya...

nah, nengok jaoh ke x...tp xpa, sebab nk bli barang punya pasai..akan aku gagahi juga....hik3



ni la tempat aku parking...dh dekat ngan masjid besi dah....



ni pulak tapak bazar Ramadhan....tp semalam org wat tapak parking sbb x start jualan lagi...arini baru start bazar Ramadhan...moh ler kito serbu!!!!!



korang nampak dak apa yg aku nampak??? yang khemah oren-oren tu, hat tu la tapak pasar malam....adoiiii, menguji kesabaran sunggoh....kalau korang x nampak, sila kecilkan anak mata ye....harap maklum

haaaaa, best kan dok putrajaya nie....macam-macam ada...view pon chantek....chantek menarik tertarik kau memang deboooooommmm....opssss, tershashul pulaksssssss....Astaghfirullah...posa2....

Tapi kan, apa yang menariknya semalam kat tapak p.malam, ada pemberian bubur lambuk....free je...waaaaa, sedapnye.....aku nk snap, tp memory full...so leh citer je la yer kawan2....harap maaf...
Yang kelakarnye pulak, my hubby awal2 lagi dh pegi ambik 1 bekas....then dia suh aku pulak pegi amik sbb dia nengok ada ja orang amik lebih...aku pon p la amik lagi 1 bekas....pastu pulak, dia kata ' sat la, nk beratur amik lagi 1.....'  adoiiiiiiiiiiiii, tamaknya laki aku nie...dia p salam ngan 'VIP' yang dok agih2 kt orang ramai....dlm ati aku ' dah lega demam, melantak sampai x hengat org belakang'....huhuhuhu..so, kiranya aku ngan hubby dpt 3 bekas.....jgn marah ye kpd sesape yang x dapat tu...bulan posa nie... :)
 pastu kan, leh pulak my hubby cakap ' esok nak p lagi la, amik bubur lambuk'....dah2, jgn nk melayan peel dia...kang dia wat sungguh.....


tak banyak pon yg kitorang beli, cuma nk beli bahan mentah ja...ayam, udang, ikan...dh cukup...sayur ada lagi kat umah...tengah aku bizi tunggu turn nk beli teloq masin, laki aku dok kalut 'eh, tu mcm kawan sekolah abg ja'...ha, sudah...dia dok suh aku cepat....aku suh la dia p kat kawan dia tu dulu....selesai membeli, baru aku cari dia...

Alhamdulillah, betoi la apa yang my hubby nampak....memang kawan lama dia masa zaman ITM dulu....nk dijadikan cita pulak, bini dia tu aku kenai...kakak tu 1 group ngan aku masa pie Kursus BTN taon lepas...tengok, kecik ja kan dunia ni....dan kedatangan Ramadhan tahun ni telah menghubungkan ikatan persahabatan yang telah terputus sejak sekian lama.... itulah keindahan Ramadhan al-mubarak...penuh dengan keistimewaan yang  tersirat...marilah kita sama-sama mencarinya.... (",)


Tiada ulasan :