30 Ogos 2010

Menipu & Ditipu

Sapa yang suka menipu & sapa yang suka ditipu??? meh sini angkat tangan, aku nk tengok muka skeh...huh...awat la ada jugak orang yang suka menipu, ha??? even benda tu kecik sekalipun, x yah la nk menipu...at last, orang tau jugak....yang aku x paham, orang yang plg rapat ngan kita ni pon leh jugak nk menipu!!!! awat menipu, nk lepaskan diri??? adoiii, apa yang dia pikiaq pon ntah....

Aku cukup pantang orang yang suka menipu & aku x suka utk ditipu...sekali orang buat kat aku, 10x Allah akan bayar balik...prinsip aku, senang ja...hang buat, hang dapat...(kan aku dh teremo pagi2 mcm ni)...huhuhuhu

bila dh sekali belajar menipu (nk tipu ni x payah ajaq, sendirik je reti), nanti x mustahil dia akan menipu seumo hidup....sanggup ka kita nk berdamping dengan penipu???

Sama ada kita kaki menipu atau selalu ditipu, kedua-duanya tidak baik untuk manusia yang mempunyai harga diri. Dua perkataan yang bunyinya nyata lebih kurang sama. Apa yang jelas, kedua-duanya mempunyai makna yang tersendiri. Menipu bermaksud, mengenakan tipu daya. Manakala ditipu pula ialah, diperdaya oleh orang lain.Kenapa harus menipu? Atau kenapa harus diberi peluang kepada orang lain untuk membenarkan mereka menipu diri kita?


Dah la, sendiri mau ingat...bulan-bulan posa ni ingat dh insaf, tp perangai makin menjadi-jadi pulak....lantak la nk jadi apa pon, aku dh malas nk amik tau...ALLAH MAHA ADIL & MAHA MENGETAHUI.....ingat tu!!!!

Tiada ulasan :