08 Ogos 2010

-D.E.M.A.M-

Adakah aku yang demam??? oh, tidak sama sekali...aku masih lagi diberi kesihatan yg baik-baik belaka oleh-Nya....Alhamdulillah...klu korang nk tau, arini dh masuk ari ke3 my hubby demam....susah ati aku...yela, mai time panas, panas gila-gila...bila dh sejuk, mcm org x demam pon ada...

bila dia demam, aku kena masak la masakan utk org demam...sblm ni, aku masak nc 2 pot, abeh dia makan...tp mai time demam mcm ni, aku wat moi a.k.a bubur nasi...hubby cuma makan 2 mulut ja...sedihnya aku ;(....bukan sedih sebab apa, tp sbb nengok dia xdak selera makan...tp yg lawaknya, leh pulak dia ckp kat aku 'dh kuquih'....aku nengok sama je ha....hahahahaha
bila tengok dia x brapa lalu mkn moi, aku saja la wat sup ayam...sedap sikit la kot mkn ngn moi nanti...tp tu la, dia cuma mkn 2 mulut...mungkin disebabkan demam yg dialami, selera makan tu hilang...tambahan pulak dia asyik muntah n cirit...memang hilang la selera makan dia....hurmmmm...kena paksa jugak la, nk kena makan ubat xleh perot kosong....yang beshnya, selera makan aku pulak yg bertambah2....wakakakaka

Pagi tadi, koi 4.00 pagi aku terjaga...trus aku pegang dahi n tengkuk my hubby...masyaAllah, panasnya....mlm sebelum ni, aku 'jelom' kepala ngn badan dia ngn ayaq asam jawa...tp mlm ni aku x wat la pulak...huhuhuhu...aku terus bangun, siap2...ajak dia pegi klinik....yela, takot jugak...kawasan perumahan aku ni ada kes denggi, 2-3 minggu lepas, jiran sebelah umah kena denggi....seminggu masuk ward...aku kalau boleh, x mao la laki aku jadi mcm tu....tunggu hubby siap, solat isyak, then kitorang pegi klinik...nsb baik la kt putrajaya ni ada jgk klinik 24hours, xpayah la nk pk tempat jaoh2....

Kat klinik, bila doc check, doc kata x demam pon...aku ngaku, pas hubby solat isyak, aku pegang pon dh x panas...tp memandangkan takot jdik yg bukan2, tu yang aku ajak jgk p klinik...dh la kt umah xdak keta auto, (keta auto antaq kg, repair) tepaksa jgk la my hubby drive dlm keadaan diri yg separuh larat n x....hehehehhe...sowie yeeeee

Sekarang, jam menunjukkan 11.45pm...my hubby dh beransur-ansur ok..dh leh bangun nengok MU lawan chelsea...dh lalu makan nasi, tp x tambah mcm selalu la....Alhamdulillah...lega sket ati aku nie...dia demam, aku susah ati....manja terlebih2 plak jadinya...mungkin sbb dia ank bongsu, mak ayah pon dh xdak, dia xdak tempat nk bermanja la kot...dh kawen, aku la tempat dia nk hilangkan rasa rindu kt arwah...so, aku dengan redha menurut segala perintah....

apa pon, aku bersyukur dengan ujian Allah nie...mungkin ada hikmah disebaliknya...dan aku dh nampak hikmah tersebut....Alhamdulillah  :)



2 ulasan :

mamaleen berkata...

tu la org laki... nampak ja macho... tapi bila demam.. baby pun kalah dgn manja dia.. sabo je la huhu

zulhusna berkata...

tawu xpe...