14 Jun 2013

Perancangan Bulan Puasa =)

Wah.....kelas kau......ada perancangan-perancangan pulak untuk bulan Ramadhan yang nak mai tak berapa hari lagi ja nie.....syukur, masih diberi kesempatan untuk merasai Syaaban....dan jika masih lagi diberi rezeki, akan merasai bulan Ramadhan yang penuh keberkatan, InsyaAllah....  ;)

aku bukan apa.....minggu lepas, teacher Haiqal ada bagi 1 notis....untuk bulan posa nanti, sekolah akan bukak seawal jam 7 pagi.....dan yang membuatkan aku pening, sekolah akan tutup 5.30 petang....NO OVER TIME.....sebab nak bagi pihak pengurusan sekolah termasuk teacher-teacher untuk buat persediaan berbuka puasa.....okei-okei, aku paham...tapi masalahnya aku lani dah selesa masuk pukul 8.30 pagi....then balik qeja pukul 5.30 petang....bila ada qeja, aku akan drag sampai 5.45 macam tu...then pukul 6 baru nak sampai kat sekolah Haiqal.....bila dah 5.30 petang sharp kena ambik anak, nampak gaya aku kena plan untuk masuk awal la bulan 7 - 8 nanti....hadoiiiii....bila aku cakap kat laki aku pasal benda ni, dia rilex ja sound 'ha, bangun la awal....mau pukul 7 tu dah keluar rumah dah....masuk opis 7.30 pagi'......hek eleee cakap.....teqa pagi tadi Zara merengek sebab demam, aku mintak tolong hantaq Haiqal pie school pun jenuh bertekak....aku pun tak paham apa yang dia segan sangat nak hantaq anak....padahal hantaq ja pun....aku siap cakap 'macam la teacher kat skolah tu nak mengorat abang!'...bengang ja aku pagi-pagi dah bergado ngan laki.....tau apa dia jawab??? 'ahh, tak mau tak mau....pie hantaq tak mau...ambik tak pa lagi.....' bila tanya sebab apa yang susah sangat nak pie hantaq??? rilek ja jawab 'SAJA'.....hoishhhh, berbulu aku.....kalau kat kita, pandai suruh bangun awal la, itu la ini la...time dia, ada ja alasan....ni la laki...laki sapa??? yes, laki aku...hohohoho

so, masih terpikir-pikir aku nak masuk opis 7.30 pagi ka 8.30 pagi...nanti lah buat keputusan....oouh ya...kelas aku dah habis untuk sem nie....syukur...dah la aku driver jadi, dah cekap aku jalan area Shah Alam tu...habaq ja nak pie tang mana, kompom cooper aku sampai...muahahahaha
tunggu final bulan 7....awal posa pulak tu....semoga ada keberkatan masa menjawab final nanti...aminnnnn....then 2 hari lepas aku baru ja ambik paper KPSL....mana tau ada rejeki naik N41....*verangan*....tapi soalan taon ni susah kemain...jenuh pusing buku cari jawapan....tengok la nanti result dia macam mana....huhuhu....so, next exam is final UiTM....pastu ada lagi exam kemahiran untuk PA....see, banyak kan aku ambik exam taon nie....tamak sangat....ambiklah!!!! 

bye

1 ulasan :

jeBateja berkata...

Maaf...nak komen tak de kena megena dengan post.

Saya mohon maap sebab dah ambil gambar di blog puan di BAriani House di bandar baru bangi yg di entry puan tahun 2011. Walau bagaimana pun saya ada bagi link dimana saya ambil gambar tu.

Saya akan gunakan gambar tu pada 16 Jun 2013

Err..lagik satu, saya susah nak komen di sini. Bila klik komen tak kuar ruang komen tapi bila klik kanan, open new tap...boleh plak...kenapa erk...ke saya jerk kena mcm tu...

Tq
http://jebateja.blogspot.com