24 Jun 2013

Happy Birthday Haiqal!!!!

Alhamdulillah....23 Jun 2013 genap usia  Haiqal 2 tahun.....huwaaaaaaa, dah besar ye anak mama....taon ni aku tak buat makan-makan macam taon lepas...makan kami anak-beranak je sebab aku plan nak buat kat sekolah Haiqal.....tapi tak dak la sesi tiup-meniup licin, just bagi goodies bag je.... ;)

malam sebelum tu, papa dah ajak pie cari hadiah kat Haiqal....tempat yang dituju mana lagi kalau bukan Toys R Us Alamanda....untuk pengetahuan semua, Haiqal la ni dah gilakan kereta...kalau kat youtube tu, asyik 'car' je lah yang dia tengok....maybe dia minat kot...sebab tu setiap masa ulang benda yang sama pon tak pa....so, malam tu memang target aku ngan laki aku, nak carikan 'car' untuk dia....

pusing punya pusing, tengok macam-macam jenis kereta.....papa offer yang besar, siap ada lane lagi....aku pun cari yang lebih kurang dalam youtube tu jugak....alih-alih dia nak yang kecik comei lote ni ja....tak tengok yang lain dah....gud job Haiqal, gud job....selamat duit papa...hahaha







khusyuk kemain....aku panggil nak tangkap gambaq sikit pon dia tak toleh....khusyuk dengan toys baru dia....qeta kecik tu ada la beli 7 bijik....malam tu jugak tinggai 3 bijik.....entah mana la dia sorok....aku takut Zara kutip masuk mulut ja....budak ni bukan boleh, yang mana muat-muat mulut tu, siap!!! kang pie cek la mulut dia tengok apa benda yang dia sumbat...hohohoho


abang dan adik



Zara dapat toys jugak....mula-mula nak beli apa nama tu, baby Alive ke menatang apa ntah....pastu laki aku cakap, Zara bukan pandai main pon lagi...jadiknya ambik hat nie je la....ada kucing sekoq yang kaler putih tu....pastu dapat baby doll....pastu dapat botol susu sebijik....aku dok tunjuk la cara nak bagi susu kat baby doll tu....alih-alih Zara ngap masuk mulut dia.....T___________________T

keesokannya.....keluar makan....lepak SR kat Presint 2...sebab Haiqal ni baru baik demam....makan apa pun tak lalu...aku teringat dia suka mushroom soup....nak pie Pizza, kompom ramai...lagipun aku lapaq nasik....ajak papa lepak kat SR je lah.....boleh beli cake 1 slice untuk Haiqal...kalau tak habeh, mama boleh habiskan...ekekekekekekeke


mama dengan papa punya  ;)



untuk anak-anak....kot Haiqal lalu nak makan....kannnnnnnnn....mushroom soup pulak dah habis....aku order pumpkin soup....aku pun tak lalu nak makan...rasa macam makan isi karipap ja...hohoho...not so good....Haiqal lagi la tak lalu....Zara makan sesuap dah buat muka tak lalu....tapi yang tu ja yang dia tak lalu....pastu, habeh semua wedges ni ni tolong perabeh....Haiqal??? tak mau makan....asyik merap ja




kiri kanan tangan penuh makanan





Besday boy.....aku mintak lilin satu + lighter kat adik cashier tu....masa aku nyalakan api ni, Haiqal kemain dari jauh dah dok 'fuuuuuuuuuhhhhhhhh fuhhhhhhhhhhhhh'....tak dan aku nak menyanyi...hahahah....excited sangat la tu nampak gayanya.....tapi video tu pulak dalam hp laki aku...nanti la aku upload...

apa pun, selamat ulangtahun kelahiran yang ke 2 sayang mama.....semoga membesar dengan sihat, jadi anak yang soleh, jadi insan berguna di masa hadapan....dan tak lupa doakan kat mama dan papa bila kami dah tak dak nanti....amiiiiiiiiinnn
makin manja pulak aku rasa Haiqal lani....maybe sebab baru lega demam kot....kek ni pun mana dia makan....pukul 3 pagi tadi baru dia terasa nak makan....pas makan, lepak kat playground  depan PICC...tak lepak lama sangat, kan musim jerebu sekarang nie


harta dunia akhirat
Papa, Zara & Haiqal

mama sayang semua.....muahhhhhhhhh

Tiada ulasan :