17 Mac 2015

Sembang pagi

Assalamualaikum.....hai hai hai semua....

Sorry la lambat pulak aku nak update....aku tengah bizi pindah rumah nie....dalam offer letter yang BPH bagi, dalam tempoh 2 minggu dari aku dapat kunci, memang aku kena keluar rumah dah....that's mean Jumaat nie last day aku kat rumah apartment tu.....tapi aku dah pindah keluar dah pun sebenarnya....cumanya, aku nak kena pie cat balik bilik Haiqal dengan cat putih.....kadang menyesal pulak pie cat bilik tu dulu.....eksaited nak dapat baby boy sama kot....padahal Haiqal tak penah langsung tidoq bilik tu...iyelah, sampai ke hari nie still tidoq dengan aku + Pak Zul.....bilik tu sekadar tempat simpan barang mainan + baju + iron baju....itu ajelah

Ni dah pindah rumah baru, aku plan nak buat 1 bilik dekat Haiqal.....niat nak deko tu memang ada....tapi kalau nak pindah rumah lagi nanti nanti, susah pulak nak cat balik kan.....tapi aku rasa, aku akan duduk rumah tu lama kot....tak kuasa aku nak pindah randah melainkan aku naik pangkat, dapat rumah lagi besaq....gittew...berangan??? tak salah....tiskkkkkk

Overall rumah sekarang nie masih dalam keadaan tunggang langgang....aku dah cakap dekat Pak Zul, jangan bawak semua barang....ada barang yang aku dah bagi dekat aunty cleaner dekat rumah lama, banyak jugak aku bagi....tilam buruk Pak Zul pun aku bagi....hahaha...rak-rak, kipas....semua aku bagi je la dekat aunty tu....pastu almari 2 bijik, aku bagi dekat driver lori yang angkut barang....ntah la depa lempaq mana aku tak sure....asalkan tak serabut....tapi macam nyesal pulak bagi almari tu, sebab Pak Zul tak dak tempat nak gantung baju jersi dia yang berlonggok 1 kotak....dan dia dah mula mencari alasan nak cari almari baru....pon boley....boleh aku usha-usha kabinet dapoq....aku still tak leh masak since pindah aritu...asyik makan nasik ayam kukus ja...family aku yang mana mai tolong mop lantai, angkat barang, drill itu ini, nasik ayam kukus tu jugak la aku jamu....siap Zara terpijak lagi nasik adik aku...Pak Zul cakap, tu bukan nasik ayam kukus, ni nasik ayam penyet....muahahahahaha

Semalam meja makan dah sampai....berat gila kot...aku boleh baca dari muka orang yang angkat meja tu...pastu aku sampai sekarang dok pikiaq, kalau tetiba aku nak ubah meja makan tu, macam mana??? tapi aku seronok sebenarnya...sebab aku tengok meja tu cantik, macam aku nak....taste aku sama kot...mata aku nampak cantik, mata orang lain belum tentu...ahkak sukaaaaaaaaa la meja tu....hahahaha..set bilik tidoq pun dah sampai....tinggal katil Haiqal + rak tv ja tak sampai lagi...pastu nak kena cari carpet....sebab carpet yang ada sekarang tak kena tema kaler rumah aku....nasib baik Pak Zul okei....tak merungut bila aku nak itu, tak mau ini...cumanya asyik bertekak jugak la....aku dah asing-asing barang yang tak mau, dia kutip balik...haishhhh

Panjang benor aku merepek pagi nie kan....bos ada, tengah makan nasik goreng....aku mood makan tak sampai lagi....cuti sekolah, jalan clear...hari nie sampai awal sebab Pak Zul tolong hantar....dah lama tak dihantar dan dijemput cenggini  ;)

Tiada ulasan :