30 Mac 2015

Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Kementerian Sumber Manusia 2014

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah......aku tak sangka aku akan dapat anugerah ni.....seriously, aku tak mengharap pon....iyelah, aku tau aku baru setaon kot tukar bahagian....lagipun ramai lagi PA-PA yang masuk JPK nie awal daripada aku yang still tak dapat....aku hanya tunggu turn aku....tapi ada ketika aku dah bercita-cita untuk mintak tukar ke Jabatan / Kementerian lain even tak dapat APC....sebab aku nak try situasi kat tempat baru pulak....mana tau kot nanti naik jadi pegawai ka kan....see, verangan da lebih da nie........  bila bukak surat daripada kerani admin, aku terkejut.....tup-tup nama aku tersenarai untuk anugerah APC....terharuuuuuuuuuuuu   T_______T

Dah dapat surat nie, mula la terpikiaq baju apa aku nak pakai....baju batik yang lawa tu, sepanjang aku berkhidmat sebagai penjawat awam, aku ada 2 pasang ja kot.....tu pun ada yang kain dia dah 'beqetang' bak kata orang Kedah....takan nak pakai yang tu...yang lagi sepasang okei lagi...tapi asyik baju tu ja....nak jugak kelainan kan.....nampak gaya, kena cari baru la...hikhikhik.....*alasan*

Aku cari dekat Omar Ali....tak dak....2 tempat aku pie, dekat ayer8 + Alamanda, 2-2 tak dak....padahal setahu aku, Omar Ali antara kedai yang menyediakan perkhidmatan baju batik....memang frust jugak la....ada pun tak banyak pilihan...banyak yang depa buat baju kelawar....takkan nak pakai baju kelawar kot kan....agak-agak la.....then aku cari dekat Taman Warisan....ada 1 kedai jual baju batik kat situ....target aku baju readymade ja....sebab dah tak sempat nak tempah-tempah...nak cari tailor lagi kan....tak mau serabut kepala, beli yang dah siap...bila pie tenguk, semua saiz besaq ja ada....saiz aku memang tak dak dah.....agak kecewa kat situ....

Then aku tanya dengan member-member Uitm....ada sorang ni suggest dekat kedai belakang Jakel Shah Alam...omaiiii, jauhnya.....tapi aku redah jugak...yang tu memang tunggu weekend la baru cari...nak tak nak aku kena cari jugak sebab tak sampai seminggu ja lagi majlis APC.....pagi Sabtu lepas, aku menapak pie...aku hangkut adik-adik aku + kak aku sekali....cari punya cari, dapat la sepasang.....masa kat situ, 5 pasang baju aku try....alih-alih, aku ambik yang awal-awal aku try...keh3...yela, aku kena sedar diri...badan makin kembang merata, ada hati nak pakai baju saiz SS, memang tak muat la kan....dah grab 1, boleh cari tudung pulak...

Tudung aku senang ja....aku dah target nak cari shawl RM10 kat ayer8....biar murah, asalkan cantik bila dipakai....muahahahaha...setel baju, setel tudung...kasut pun setel....aritu Pak Zul ajak makan Mee Udang Mak Jah dekat area Wangsa Walk, so dapat la grab sepasang....now nak cari name tag ja....name tag aku ntah mana-mana aku letak...dengan pindah rumah bagai, lagi la cari tak jumpak...so mintak pinjam pegawai punya, aku print ja nama aku, then tempek atas name tag tu...setel....boley gittew????hahahaha

Hari yang dinanti dah tiba.....kasut yang aku beli aku tak pakai...aku pakai ja kasut mana ada....asalkan aku konfiden....kasut baru tinggi sangat....gayat....bukan umoq aku dah kot nak pakai tinggi-tinggi nie....kali nie majlis buat dekat PICC...pukul 7.20 pagi macam tu kot aku keluar rumah...nasib baik la ada kakak opis aku dapat sekali, ada la geng nak bergossip


Antara yang dapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2014.  Tahniah semua



Nie Kak Nozie....pegawai kat bahagian lama dulu....nama kami sebelah-sebelah je dalam senarai nie....  ;)




Ni scandal lama....hahahaha....bukan bukan...jangan salah faham....ni nama dia Bob....PAP dekat KSM....dulu zaman bujang memang aku baik ngan dia....dah kawen pun still baik lagi sebab aku ambik insuran nyawa kat dia....silap banyak la kalau tak kawan baik kan kan kan....ermmm, cantik tak baju kitewww??? 

Menu untuk penerima APC....daging ayaq asam ka apa ntah, sedap gila...lembut + juicy....yummehhhh



Ni pegawai jugak, aku panggil Kak Dayah je.....pon pegawai bahagian lama....rezeki tukar bahagian baru agaknya nie...kalau tak, ntah bila taon la nak dapat APC nie....




Ni bergambar lepas makan.....masuk dewan balik...dan la snap 1 pict.....nie pegawai jugak, Kak Dah namanya....bahagian lain....tapi 1 aras dengan aku la.....pon boley...ni pun paksa sorang mamat tu snap....lepas dah habis snap gambaq aku ngan Kak Dah, dia request nak bergambaq dengan aku.....errrr, nak tolak ke tak??? belasah je la dik oiiii...yang penting, ahkak dah kawin....





Last but not least.....terima kasih banyak-banyak kepada bos, Puan Zuleah binti Darsong atas peluang yang diberikan untuk saya dapat anugerah nie.....sungguh, kalau bos tak proposed nama saya, memang saya tak dak kat majlis nie....terima kasih jugak kepada pegawai-pegawai, kawan-kawan sepejabat yang banyak beri tunjuk ajar selama bekerja di bawah satu bumbung nie.....Semoga dengan anugerah yang diberikan, semangat untuk bekerja dengan lebih tekun akan meningkat bertingkek-tingkek.....kepada mak, yang senantisa mendoakan kejayaan anak-anak dari jauh....kepada family yang selalu bagi support luar dan dalam....kepada suami, Pak Zul yang memberi keizinan untuk aku keluar mencari sesuap nasik dan  selalu memahami cara aku bekerja....siap kalau aku berangan nak jadi pegawai, dia akan kondem ' jadi pegawai, pie lambat balik awai'....amboi amboi amboi....bukan suka ka kalau naik pangkat jadi pegawai???? dan tak lupa kepada semua yang secara langsung dan tak langsung yang menyumbang kepada penganugerahan ini....jasa kalian sangat bernilai....dah macam cikgu dah aku rasa bila tengok gambaq nie....muka tembun tu tak yah cakap lah....jenuh kaver perut...muka tu dah tak leh nak cover sangat dah...i'm hepi hepi hepiiiiiiiiii.....syukur, alhamdulillah

3 ulasan :

Tanpa Nama berkata...

comel giler aa

Unknown berkata...

Gambar je ke,sharela pengalaman sikit, baru nk baca.hihi..

Unknown berkata...

Gambar je ke,sharela pengalaman sikit, baru nk baca.hihi..