17 November 2014

Pergi tak kembali...damailah engkau disana Kak Isdiana ;(

Hari Jumaat lepas, aku dikejutkan dengan pemergian seorang kawan + kakak + classmate PJJ ke rahmatullah......terkejut....sangat terkejut....sebab rasanya sehari sebelum tu ada ja aku wassup kat group, tanya macam mana keadaan arwah....dan arwah reply bagitau macam mana keadaan dia time tu....dan katanya, akan ada temujanji dengan doctor 20hb nanti....tapi lepas Maghrib Jumaat lepas, dapat wassup yang mengatakan arwah @ Kak Is dah tak dak.....Innalillahiwainnailairaji'un.....Allah ja yang tau perasaan aku masa tu....

Terus cepat-cepat masuk bilik bagitau dekat Pak Zul....Pak Zul pulak tengah baca doa lepas solat, aku dah dok bagi signal 'cepat cepat cepat'......aku cita dekat Pak Zul pun terketaq-ketaq....Pak Zul kenal Kak Is nie, dulu kami penah lepak makan-makan dekat Pizza Hut....so dia pon kenal jugak la dengan husband Kak Is, siap pegi open house lagi raya taon lepas....taon nie je Kak Is tak buat, sebab ada baby kecik, susah agaknya....eh, aku yang tak dak baby kecik pon jenuh memikir lapanplohlapan kali kalau nak buat open house...ni kan pulak dia....ye dak

Siap-siap...berjanji dengan kawan-kawan PJJ nak car pool....sampai kat rumah arwah, orang dah ramai....ada kawan-kawan ofis arwah, ada jiran tetangga, ada adik + kakak arwah.....masuk ja rumah, aku nampak 'WELCOME HOME' sign....jauh kat sudut hati, sedih....mesti husband dia buatkan sign tu....ada kata-kata semangat untuk arwah cepat sembuh....get well soon, get well soon, get well soon....sedihnya aku.....kalau nak ikutkan, arwah sihat.....cumanya dalam bulan 9 baru-baru nie, arwah tak boleh tidoq malam....sakit dada + sesak nafas katanya....dah sebulan dia rasa...bila pegi hospital, doc suh warded....doc detect kemungkinan ada injap bocor....wallahualam....dan arwah dapat mc, lama jugak, dekat sebulan....mungkin rezeki arwah sama dengan kelahiran baby Suri, dia dinaikkan pangkat....tapi tak lama dia sempat merasa dekat gred baru dan ofis baru ;(




Arwah Kak Is dengan baby Puteri.....ni last jumpa.....saja buat gathering lepas raya baru-baru nie....nak bagi duit raya kat anak-anak kawan-kawan sama.....lepak dekat Black Canyon....masa nie arwah sihat lagi...dia tak cita pon pasal tak boleh tidoq malam....memang ceria ja muka.....hepi dok cita pasal anak kedua, Suri.....macam mana sakit nak bersalin


Sufie + Surie......Anak-anak arwah.....malam aku pie ziarah arwah tu, aku cool lagi la....masih boleh kawal emosi....tup-tup nampak Sufie keluar dengan puting dekat mulut....dia mengantuk agaknya.....terus aku meleleh.....Allahuakbar....besarnya dugaan yang ditanggung oleh husband + family arwah.....dah la arwah 5 tahun kawin baru diberi rezeki anak.....Sufie 2 tahun lebih...sebaya Zara....Surie baru 6 bulan  ;(....sedihnya aku....

Aku tak terbayang kalau benda nie jadi dekat aku.....kalau aku dijemput dulu sebelum Pak Zul, mana depa nak duduk....kat sini aku sewa kuartes...kalau aku tak dak, depa kena keluar kuartes.....kalau rumah kat SP dah siap, boleh la balik duduk sana....anak-nak macam mana, Pak Zul boleh ka handle tanpa aku???  dan aku kena yakin, semua nie hanyalah pinjaman Dia untuk kita.......T____T


Surie



Arwah + Sufie


Masa bengkel + senamrobik tahun lepas


Lunch Buffet kat PICC...masa ni arwah mengandungkan Suri....tengah tunggu hari kalau tak silap...

Banyak kenangan dengan arwah sebenarnya.....nampak luaran garang, tapi dia baik ....teror omputeh.....kalau dekat Kementerian Wanita, arwah dulu jadi Pegawai Parlimen.....baru-baru nie dinaikkan pangkat, tukar ke Jabatan Perangkaan.....dan aku rasa tak lama mana pon dekat Perangkaan, tup-tup arwah dah pergi dulu....

Semoga arwah Kak Is tenang di sana.....ditempatkan dikalangan orang yang beriman....Untuk husband Kak Is, kuatkan semangat untuk anak-anak....amanah yang arwah tinggalkan....sedihhhhhnyaaaaaaaa.....

Al-Fatihah


Tiada ulasan :