06 November 2014

Pencuci toilet yang paling best!!!

Korang.....oooo korang.....korang rajin cuci toilet???? haaaa, tak???? aku pon takkkkkkkk...muahahaha....jadinya, aku dah dapat satu solution macam mana nak jadikan toilet kita yang buruk dah kotor itu kembali seperti baru.......percaya???? tolong la percaya sebab kalau tak percaya, toilet korang takan nampak baru macam toilet aku....eh??? hahahaha

Sebenarnya kan....lepas aku kawin...tugas mencuci toilet diserahkan bulat-bulat dekat Pak Zul.....bila dah pregnantkan Haiqal, lagi la aku takan tolong langsung....ngada sangat kan....tapi bila pregnantkan Zara, aku jadi rajin....rajin semacam....maybe sebab ngandungkan baby girl kot kan...tu yang tetiba ja mak dia jadi rajin termasuklah rajin cuci toilet....pantang nampak daki, terus gonyoh sekuat hati.....abang aku penah suggestkan pencuci jenama 'Duck'...aku penah guna, dan hasilnya sangat memuaskan hati.....kalau pie shopping ja, kompom cari jenama Duck punya.....tup-tup satu hari tu, kak aku si Mak Tun tu suggestkan kat aku jenama nie....'Clorox'....tudung merah badan biru katanya....


hat macam nie....dia kata kalau untuk orang pemalas macam aku, yang tonyoh toilet seminggu sekali, elok pakai yang ni....sebab apa??? sebab clorox ni yang jadik tukang sental.....dari dinding toilet sampai la celah-celah mangkuk tandas......

Disebabkan terpengaruh dengan kak aku punya suggestion....aku pun beli....aku try.....sungguh no......aku tak payah gonyoh langsung wei.....tengah malam ja aku percikkan ayaq kat dinding-dinding toilet, kat mana tempat yang aku nak letak suruh clorox ni sental la....dah basahkan semua.....aku mula la picit clorox nie....sepanjang-panjang dinding toilet.....dalam toilet bowl, penutup toilet bowl, bawah sinki, pintu yang dah berkurik, dekat atas lantai....semua aku picitkan clorox nie.....esok pagi bangun nak mandi pie qeja, aku dah boleh sengih dah....sebab toilet aku dah bersih....aku cuma kena curahkan balik ayaq kat tempat ada clorox tu ja......semua jadi putih bersih sebersih bersihnya......betoi wei....bayangkan la rumah aku ni antara rumah terawal dibina kat Putrajaya.....rumah aku tu dah berapa lama orang guna, dah berapa ramai owner bertukar tangan.....toilet bowl dia memang kompom-kompom la tak semenggah rumah baru.....pentutup tu dah jadi kuning-kuning...nak pulak tuan rumah sebelum tu pemalas ya ampun, lagi la teruk nak gonyoh....bila 1st time guna, ada improvement....semua jadi bersih dan putih.....bukan putih kuning, putih melepak gittew.....dulu aku guna sebotol nie untuk 2 toilet....lani aku guna satu botol untuk satu toilet....dan aku akan habiskan sebotol dengan sekali cucian....jadi, boleh bayangkan betapa putih bersihnya toilet aku sekarang???? omaiiiiiiii, rasa nak tidoq dalam toilet pon hado.....hahahahaha....memang senang keja aku sekarang nie...tak payah aku nak beletiaq kat Pak Zul toilet kotoq....make sure stok clorox nie tak habis....Pak Zul pon tau, sekali beli 4 botol....tuang sampai muntah....muahahahaha

Dulu harga dia ada la kot dalam RM 6 ++.....tengok tempat sama...kalau kat Darussalam dulu murah ja....dalam RM 5++....lani aku tengok dah tak dak dah jual kat situ...dekat Aeon Big mahal sikit...baru nie Pak Zul beli RM8.50....uihhh, kalau aku tak beli la...aku kedekut sikit...sebab aku tau ada kat tempat lain yang lagi murah...buat apa nak beli yang mahal...pencuci toilet je pon...kannnnnnnn....

So, tunggu apa lagi....dapatkan pencuci toilet jenama clorox dipasaran sekarang!!!! kompom lepas jirus air keesokan pagi semua rasa sayang nak guna toilet sebab bersih suci murni sangat.....yiehaaaaaaaa

1 ulasan :

Rushdan berkata...

Terima kasih. nak pi beli pasnih.