19 November 2014

Haiqal's Report Card ;)

Alhamdulillah.....awal bulan Oktober lepas Haiqal dah habeh penilaian untuk akhir tahun....so minggu lepas parent kena setkan appointment untuk jumpa dengan teacher....yela, nak tawu perkembangan anak macam mana.....ada improvement ka, makin menurun ka, dok setakat tu ja ka.....jadiknya, aku setkan Isnin petang....sebab bos tak dak petang tu...boleh la mintak excuse sat nak pie ambik report card....

Untuk sekolah Haiqal ni, tak dak la report card macam budak sekolah rendah tu.....sesi bertemu dengan cikgu tu, cikgu akan tunjuk balik hasil kerja anak-anak sepanjang tempoh 6 bulan pertama dan 6 bulan terakhir bagi tahun semasa.....cikgu tunjuk jugak hasil exam anak-anak tempohari.....ada 3 paper ja pon....paper sains tak dak, itu untuk 4, 5 + 6 taon ja....setakat silibus Haiqal ni, semua yang basic-basic ja.....mewarna, mengira + mengenal huruf...


Tunggu turn....ni parent Ayin....awek Haiqal...eh??? hahaha
*aku pon baru tau ni ayah si Airin sebab dengar ayah dia sebut nama, mintak nak bawak balik Airin awal hari tu...1 kelas dengan Haiqal jugak*










Ruang dalam sekolah Alamria Kids....ni kat bawah.....atas ada lagi....Haiqal punya kelas dekat atas, kena naik tangga la.....bak kata teacher, jangan risau...sebab awal-awal taon lagi anak-anak yang kelas kat atas especially kelas 3 tahun nie, depa akan train macam mana nak naik + turun tangga dengan selamat.....bila aku tengok pun, tangga tak bahaya...tak dak bucu-bucu tajam bagai....

Yang ada sign 'KELUAR' tu tempat makan.....dulu celebrate besday Haiqal dekat situ la....tempat dia open air, senang untuk budak-budak makan....dan kalau umur 3 tahun, teacher akan ajar cara makan sendiri...baca doa....tapi Haiqal sampai la nie kemain liat nak baca doa.....tadah tangan ja, mulut kunci rapat...agak-agak rajin, dia sebut yang ujung-ujung ja....paling expert, doa tidoq....memang anak mama sungguh!!!! hahahaha


Ini kelas-kelas yang ada dekat bawah.....untuk pengetahuan, toilet kat sekolah ni diasingkan untuk boy + girl....kalau teacher nak mandikan budak pun sama, diorang akan asingkan.....macam ujung tu, class room 1....itu kelas Haiqal taon lepas....tak silap, kelas nie khusus untuk 2 tahun ke bawah....tapi baby bilik lain....ada lagi 1 bilik khas untuk baby  =)




Ok, my turn.....tengok tu teacher tengah bagi penerangan......nama teacher nie Wati...hai Teacher Wati....teacher ni la yang diberi tanggungjawab untuk jaga Haiqal masa aku pie qeja....dalam 1 kelas ada 4 teacher....dan setiap teacher tu dah ada selected student untuk dijaga....

Aku tengok, banyak yang teacher bulatkan sederhana untuk perkembangan Haiqal dekat sekolah...as usual, teacher akan cakap yang Haiqal is pendiam....kalau dengan kawan-kawan, kemain lagi bercakap...bila teacher tegur, terus kunci mulut....malu....hello, anak ai is a boy okei.....awat malu semacam tak tau.....adoiiii la........sebab tu part komunikasi dengan kawan-kawan dia dapat 5....hover eksaited.....hahahaha...siap teacher cakap lagi, Haiqal ni kuat mengadu...dah la dengan teacher tu mulut berkunci...kalau nak mengadu apa-apa, dia pie dekat teacher...dia kuis-kuis badan teacher ka, baju teacher ka....pastu dia tunjuk la mana kawan-kawan yang buat perangai....mulut tak bukak....ada emas okei....muahahahaha


So far, alhamdulillah.....aku bersyukur sangat dengan perkembangan Haiqal.....at least dia dah tau la a b c, alif ba ta, 1 2 3....baca fatihah *kena ikut orang baca jugak....boleh la setakat umur Haiqal tu....takkan aku nak expect dia teror semua benda kan.....agak-agak la nak anak cemerlang  gemilang terbilang pon kannnnnnnnnnnnn.....tapi kalau ada anak-anak korang yang lebih advance daripada ni, syukur alhamdulillah...lain anak, lain perkembangannya....




Dah setel bab report card, masuk opis.....angkut Haiqal sekali....tengok, habeh post it mama Haiqal kerjakan.......dan paling tak boleh blah, gambar bawah nie....aku kalut kat dapoq setelkan sinki bocor....Haiqal dengan penuh riang gumbira dok melukis dalam bilik.....mula-mula aku dah dengaq Pak Zul marah Haiqal conteng dinding.....aku biarkan ja.....then dah setel kat dapoq, aku masuk bilik....nampak lukisan nie dari jauh.....kagum jugak aku tengok....dah nampak macam kartun larva kat youtube *anak suka tengok* macam pisang pon ada jugak.....tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, bila aku perati betul-betul....tengok-tengok Haiqal lukis guna eyeliner aku.....huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....HAIQAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


Tiada ulasan :