11 November 2014

Haaa....kan dah kena!!!

Jumaat lepas.....berjanji dengan budak-budak opis....last minute punya decision...lunch nak lepak mana??? bincang punya bincang, dah jom pie lepak Mohd Chan Bangi.... memandangkan aku masih tak kotakan janji nak bawak depa nek qeta baru, so hari tu aku tunaikan lah....tapi tetap qeta lama....sebab qeta baru aku tak confident....qeta lama confident sangat ke??? ekekekeke

Putrajaya - Bangi....tak dak la jauh mana....kalau tak jem, 20 minit dah sampai....tapi hari Jumaat, pepaham je lah jalan macam mana....dalam qeta, dok menyembang itu ini....depa tanya, ok ka bawak qeta besaq....besaq tak besaq mana pon....tapi memandangkan aku nie seorang yang pendek dan comel, memang nampak ketara gila la....muahahahaha...dan sekali sekala aku puji Pak Zul....sebabnya, bila aku drive apa ja qeta, dan qeta tu bercalar or tersagat sana sini, Pak Zul sikit pon tak penah melenting....betul wei....dulu, masa pakai Waja dulu.....habeh kemek pintu Waja, bukan satu pintu, 2-2 pintu depan belakang kemek.....berapa bulan kami usung Waja tu dengan kerosakan yang sangat ketara di badan....tapi Pak Zul tak penah nak ungkit or bising tak tentu pasal....sebabnya, he know's who i am...and how my driving style....cool kan T___T

Tapi bila Pak Zul tak penah bising, tu bukan tandanya aku boleh buat apa sahaja sesuka hati kat mana-mana qeta......aku lebih berhati-hati aku rasa....tapi bila benda dah nak jadi, apa boleh buat??? Kejadian Jumaat lepas aku rasa first time kot seumur hidup bergelar pemandu....sebelum-sebelum nie, kalau aku sagat qeta, aku sorang-sorang....corner tak lepas tu dah biasa sangat dah....pastu cium la sikit divider or bontot mana-mana qeta yang parking tepi-tepi tu....tapi kali nie, melibatkan dengan pemandu keretam lain....huwaaaaa, ai is takut

Aku tak tau nak kata salah apa....salah aku pun ya, salah driver belakang pon ya.....aku dah bagi signal nak masuk kiri....baru nak belok pastu kawan aku cakap salah jalan....depan lagi....aku pon terus la pusing stereng nak teruskan pemanduan....tetiba qeta belakang ni dah potong aku dulu, bila aku tekan minyak, memang tercium la sikit bumper belakang tu.....menjerit-jerit kami dalam qeta...hahahaha...dah tercium bontot orang, tak qeti-qeti nak berhenti sebelah ka???? 

Tengok qeta depan bagi signal, aku pon bagi la....turun ja qeta, 'sori sori soriiiii......' tu ja aku boleh cakap....takut wei, tak penah jadi....pastu aku tanya budak opis aku, nak buat apa...sebab aku tak penah ada pengalaman eksiden macam ni.....yang brader tu pun blur-blur jugak....pastu dia tanya, 'akak nak ke mana'.....'tak, tadi nak masuk kiri....tapi tersalah jalan...nak pie Mohd Chan depan ni....tu yang pusing balik tu'......pastu dia cakap nie qeta company.....company Al-Ikhsan kat depan tu.....pastu dia roger orang yang jaga qeta tu...aku pon terus call Pak Zul la....aku cakap eksiden...nak buat macam mana???....Pak Zul pun cakap dia tak tau....dia kata, suruh depa hantaq kedai, nanti claim je lah....rilek je kan Pak Zul nie....kot nak melenting, nak terkejut....semua dak....

Kalau tengokkan qeta aku, calar je la banyak....kemek tak dak pon....terkeluar la cat sikit....tengok qeta company Al-Ikhsan tu, bumper dia terkeluar sikit klip, nampak macam jatuh sikit....tapi still boleh jalan....then tunggu sat, ada satu lagi qeta sampai.....orang al-ikhsan jugak.....depa cek qeta depa....depa tengok qeta aku....then depa tanya, 'boleh jalan lagi tak? kalau boleh jalan ok la....jangan jalan sampai ke depan, pastu jangan bumper jatuh dah la'...brader yang yang drive tu cakap boleh....tu depa kata tak pa la macam tu....kira setel....aku pulak blur....macam tu ja ka setel pasal eksiden nie??? no telefon tak mintak, apa pon tak....terus nak blah camtu ja....aku pulak cakap, 'eh, tak mau ambik no telefon ka? kot jadi apa-apa.....kang satgie jalan depan sikit tengok-tengok bumper luruh, jenuh...husband cakap kalau nak bawak pie kedai, nanti claim la'....blablabla.....depa kata tak payah....cumanya ambik no telefon.....aku cakap apa-apa hal call la bagitau....

Fuhhhhhhhhhhhh.....lega....Alhamdulillah.....walaupun ketaq tu ada lagi, makan tetap makan....tapi nak oder pon blur-blur sebab ketaq eksiden tak habeh lagi


sikit je kan....T_____________T

Tetiba rindu my cooper.....kecik, senang nak mencilok...... sigh

Tiada ulasan :