09 Oktober 2014

Salam Aidiladha 2014

Masih terngiang-ngiang laungan takbir kat telinga...merdu ja rasa.....Alhamdulillah, masih dapat bertemu dengan aidiladha pada tahun nie.....lagi seronok kalau menjadi tetamu Allah di sana....kan??? InsyaAllah, semoga dipermudahkan oleh-Nya....

Seperti biasa.....raya kali nie balik kampung....mana lagi kalau bukan rumah mak aku.....macam tahun-tahun lepas, biasanya raya haji nie tak dak orang datang rumah pun....sebab ramai ja yang ada undangan untuk majlis korban, majlis akikah dan tak terkecuali majlis kenduri kawen.....mak aku hari raya ke 2 pagi-pagi buta dah lesap....ada orang buat korban....mak aku salah sorang yang terlibat.....dari pagi sampai ke malam kot....6 ekor lembu kalau tak silap....murah rezeki orang yang sedekah tu....

Raya kali nie hujan.....tiap-tiap hari hujan....pukul 4 - 5 pagi ja dengaq hujan turun...haishhh, seronok kemain duduk kampung...tak payah bergado laki bini anak-anak nak suruh tekan ekon macam kat rumah Putrajaya tu ha.....habeh kuat, cari ja selimut...kalau dak, tidoq dalam kebekuanlah!!! hover sangat ahkak....hahahaha...tapi aku tak berkesempatan nak pie solat AidilAdha....niat dah ada...tapiiiiii...arghhh banyak pulak tapi-tapinya.....dan macam biasa, family aku pun tak kan beraya kat mana-mana pun kecuali pie rumah Mak Lang kat Bukit Aping....sebelum bertolak, moh kita jadi gadis pintu dulu ;D






















Penangan monopod!!! terketaq-ketaq tangan adik aku dok pegang monopod nie punya nak bergambaq....hahahaha....bukan sengaja upload banyak-banyak gambaq nie...cuma nak suruh tengok akai si Zara.....mana ada gambaq hat elok kalau bergambaq dengan dia....ada ja akai....sat jelir lidah, sat tengok sana....sat tengok sini....aku ngan mak-mak menakan dia dah tak larat nak senyum sengih dah....dok tunggu dia, sampai esok tak leh tangkap gambaq.....




Ela + Haiqal

Sesi bergambar cap ibu dan anak.....bapak????? no space for you papa....T__T










Zara Hadeera budak bijak!!!




Ada orang cakap muka aku macam Emma Maembong.....pecaya???




Hahahahahaha.....dia ex-pegawai masa aku kat Pejabat Timbalan Menteri dulu....lawak orangnya.....ayat yang keluar kat mulut dia kadang unexpected.....macam ayat atas ni la....dok tak dok.....hahahaha
Eh tapi kan....masa otw pie rumah Mak Lang aku, adik aku  si Nadia tu cakap kat aku, 'ada orang penah kata kat hang dak muka macam Irene Nadia???'......'dak pun.....awat, ada orang kata muka hang macam dia ka?'.....ni makna kata kata, muka kami adik beradik ni laku jugak la.....even tak sama langsung pon ngan retis-retis tersebut....hahahahaha *kipasmukadengan tudung*


Eti + Ela + Eqah




Ni kat laman rumah Mak Lang aku....Mak Lang aku nie rajin....dia kalau tak mengemas rumah, boleh demam aku rasa.....keliling rumah dia penuh dengan tanaman.....bunga, pokok buah-buahan....baru nie tengok dia buat batas, tanam sayur...aku perasan ada pokok terung....banyak lagi  Lang  tanam...aku ja dah lupa.....pastu ada ikan sungai, dia buat pekasam.....rajin sungguh....bila aku cakap rumah Lang lawa kat mak aku, mak aku mesti cakap 'Lang hang memang rajin....dia dari dulu lagi...mak dak, dari dulu lagi mak malas'...hahahaha...patot la rumah kami kat kampung tu penuh lalang...muahahaha....musim hujan sama kot, orang yang mesin rumput tu tak dan nak mesin.....nak sembur racun pon lagi la tak dan....aku balik kampung, nak 'sua' kaki pun takut....tu yang pagi Sabtu tu, ambik cangkul....tarah rumput mana yang patot.....haishhhh, kalau la aku dapat durian runtuh, aku nak ja gembur balik tanah keliling rumah....perata bagi lawa....tanam rumput padang.....buat gazebo sebijik.....boh pagaq keliling rumah.....buat kolam ikan...boleh Zara ngan Haiqal bagi makan ikan sesuka hati depa....hahahaha....penah jugak aku suarakan hasrat ni kat Pak Zul, dia kata doa la bagi dia maintain jual kereta 8 - 10 bijik sebulan, insyaAllah boleh haih....Aminnnnnnnn...semoga dipermudahkan urusan Pak Zul dunia akhirat....

Gambaq makanan tak dak.....sebab semua makan untuk masuk perot sendiri ja.....hehehehe

Salam Aidiladha semua




Tiada ulasan :