17 Oktober 2014

Breakfast Nasi Kerabu


Assalamualaikum

Alhamdulillah, pagi nie breakfast nasi kerabu.....pegawai ofis buat pot luck....rajin depa nie kan...kagum pulak aku....aku nie tak penah lagi menyumbang makanan yang aku masak kat opis ni....kalau bawak pon kompom aku oder dekat Kak Yang...ai is takut tak sedap....hahahaha...hat orang masak, aku balun semacam ja.... ;)

Aku tak reti sebenarnya makan nasik kerabu  nie.....tadi nak letak dalam pinggan pon aku tanya orang, 'ni nak makan letak macam mana ni'....see, very de kampung girl....betol wei, aku tak tau....macam atas ni pon aku dah rasa salah susunan aku...sebab depa kata, husna letak ja semua, gaul sekali...aku pulak susun lawa-lawa....patot la ada satu pinggan tu aku nampak nasik ja kat bawah....atas nasik depa longgok semua, kerabu, teloq masin, taugeh...semua la....baru letak cabai merah dengan serbuk ka apa tu ntah yang kaler brown tu....tak tau....hahahaha...tak pa, makan masuk perot dia bergaul semua sekali jugak kan.....hihihihi...sebab tu jugak la kalau aku teringin nak beli nasik kerabu kat cafe, aku akan batalkan niat...sebab tak pandai nak cakap  T_______T

Minggu lepas depa bawak tapai....semua dah beratur nak ambik makan sorang sikit...aku jeling pon tak....bila depa offer, aku cakap tak reti nak makan....even orang kampung, Kedah mali....aku tetap tak reti....depa kata apa susah, ambik bukak mulut, makan je lah....aku ni payah sikit, kalau benda aku tak biasa dan tak terbiasa makan, aku jeling jelah....memang tak kan sentuh...tadi dalam pantry ada jugak ikan patin masak tempoyak....teringin nak makan, tapi tak reti jugak.....tak ambik la...rugi mampoih eh???hahaha

Terima kasih semua yang belanje makan pagi nie....semoga dimurahkan rezeki melimpah ruah....tengahari kang lunch bihun goreng pulak...dapat masa pie baca Yassin kat Kementerian...bayangkan, aku akan jadi orang paling last sampai kat majlis tahlil tu....dan bila aku sampai, penah sekali tu orang dah nak habeh baca dah pon....muahahaha...tapi aku tebalkan ja muka, duduk jugak sekali....hari nie awal sikit, ada kot dalam 15 ayat depa baca aku dah sampai...tapi tetap jadi orang last...peace!!!

Dah, jom 5S...minggu depan ada audit!!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tiada ulasan :