27 Julai 2012

Menu Berbuka : Day 5 & 6

haish....penat sungguh....terpaksa guna pc member opis sat nak hapdate blog punya pasal.....nak guna note aku tak pandai, nak klik tang mana pon tak tau....orang kampung la katekan....huhuhuhu

bagi memendekkan entry, aku compilekan je la menu semalam dan hari sebelumnya.....

Hari ke 5 - ini aku masak  ;)




Kailan Ikan Masin

sorila gambaq tak sempat nak edit...nak boh watermark pon tak  sempat...menumpang  PC orang la katekan....



Tomyam Ayam.....ermmmm, yummmmiiieeee




Ikan Siakap 3 Rasa

itu je menu berbuka 2 hari lepas....aku berbuka dengan adik aku je ha.....laki aku balik lambat....ikan ada sekoq ja....sebelah aku balun ngan adik aku, sebelah lagi tinggai kat laki aku....kang tinggai tulang merajuk pulak.....muahahahahaha



Hari Ke 6 - ini aku masak vs beli  T____T



Gulai udang
udang tak nampak, tenggelam dengan kuah yang banjir...tapi sedap  ;)
*masukliftekansendirik*




Ayam Percik, satu RM5....laki aku beli....gila punya sedap....laki aku ni kadang instinct dia kuat....aku cuma pesan nak ayaq nyioq ja.....bukak pintu rumah tengok-tengok laki aku bagi ayam percik....macam tau-tau ja memang aku teringin nie...lap u la papa




Roti John
tak berapa best sangat....tengok roti pon golap....aku suka lagi roti john kat food court presint 9 tu..... 




murtabak ni aku beli kat opis....ada kakak opis jual....rasa boleh tahan la....tapi aku rasa aku lagi berkenan murtabak yang jual depan Uniten tu....memang tak leh lawanlah kesedapannya




Tomyam semalam....ada lebih, so kena perabehkan...kang membazir....membazir kan amalan syaitoooonnnnnn


itu menu semalam....eh pagi tadi boleh pulak lajak lena.....suma Haiqal la ni...aku tak hantar dia pie umah babysitter semalam sebab aku tak sempat nak masak nasik untuk dia.....pastu suh adik aku jaga ja la kat umah....kalau Haiqal lapar, aku suh dia goreng telur dulu.....then aku balik qeja, tengok si kecik nie lena....aku tanya dari pukul berapa dia tidoq??? adik aku cakap dia bangun tidoq pukul 12.30pm, pas bagi mandi, makan....pukul 1.00pm dia tidoq balik sampai la....damn.....kompom malam berjaga punya.....so, time maghrib tu aku gerak, bagi mandi, bagi makan.....then aku pie terawih ngan laki aku.....eh, 1st time pie taon ni...taon lepas memang tak sempat nak pie, ngan Haiqal kecik lagi time tu....taon ni nak jugak merasa terawih....aku teringin nak pie Masjid Putra, sebab suasana dia lain....tapi tak dapek, laki aku nak pie yang dekat-dekat ja...hurmmmmm....oh, sambung cita.....pas balik terawih, memang aku pon tak larat gila, mata mengantok...balik rumah tengok Haiqal tengah tengok tv, tu pon dah tersengguk-sengguk.....laki aku tak bagi dia tidoq, takot kang jaga pukul 2-3 pagi.....laki aku kuaq jumpa customer semalam, aku angkut Haiqal masuk bilik...lena terbongkang 2-2....hahahahaha....pastu Haiqal jaga pukul 1....jenuh jugak la melayan si kecik tu sampai 2.30 pagi.....then bagi makan apa yang patot....jam dah pukul 3 lebih....tengok si kecik ni dok main tingkap sengsorang....pastu bebai tak mau lena, tak dak orang layan dia.....aku angkat boh buai, tengok jam dah pukul 4.....Haiqal tak mau lena lagi, dia punya nangis sampai dia lena, aku pon tak sedaq apa dah.....sedaq-sedaq pukul 6.50 pagi....damn!!!! sahur terlepas....tu la, nak jugak tidoq....kesian aku....laki aku pon lena tak sedaq apa...adik aku pon tak reti-reti nak bangun....hambik, 1 umah tak sahur.....hohohohoho....ni dah pukul 5....aku masih boleh bertahan....kesian  bb la, harap dia pon ok....xpa bb, kang bukak posa mama makan banyak-banyak eh

T___________T

Tiada ulasan :