17 Februari 2015

5 tahun sudah

Tanggal 13 Februari 2015 baru-baru nie, genap 5 tahun usia perkahwinan aku dengan Pak Zul......syukur alhamdulillah.....aku akui, banyak cabaran dan dugaan dalam menjalankan amanah sebagai seorang isteri dan seorang ibu....iyelah, amanah untuk diri sendiri pun kadang-kadang aku terlepas pandang....inikan pulak tanggungjawab untuk orang lain.....Ya, aku tak perfect mana....banyak kekurangan aku sebenarnya.   Mungkin disebabkan itu, Allah percepatkan jodoh aku dengan Pak Zul untuk tampung kekurangan yang ada....Alhamdulillah, percaturan Allah adalah yang terbaik

Bergado, bertekak, berkongsi pendapat, berkongsi idea, berkongsi makanan, berkongsi dari a - z adalah lumrah dalam kehidupan suami isteri....betul, aku tak tipu....aku tak berani nak buat benda lain dibelakang Pak Zul....mesti aku akan bagitau even benda tu dah terjadi dulu.....maksudnya, dah buat baru nak bagitau...kadang aku akan tanya satu-satu benda tu, betul ka dia bagi aku buat itu ini sampai dekat seploh kali....sampai Pak Zul naik fed up dengan pertanyaan anje aku....tapi ok what, daripada tak bagitau langsung....kannnnn??? ekekekeke

Kami tak kaya dengan wang ringgit....tapi insyaAllah diberi kekayaan yang lain....nak kata budi bahasa tu tinggi sangat dak jugak la, sebab mak aku selalu bising, 'pening mak tengok hampa dua ni'.....dak pun adik aku, Ela akan cakap, 'hishhh, tak yah la gadoh'....hahahaha...kami bergado adalah sangat kebabom....dia sepatah, aku doploh patah....sebab tu aku rasa aku ni asyik buat dosaaaaaaaaaaaa jaaaa....kalau rasa lagi tak puas ati, aku 'bercakap' dalam ati ja....sebab aku takut, kalau aku cakap depan aku kena kokedai slap....hahahahaha....eh tapi Pak Zul tak penah lagi la naik kaki tangan kat aku....aku pon tau kot nak kontrol mulut nie...eiiiiiii, tak berani la....nauzubillah

Dah 5 tahun nie, dah tak dak seprais-seprais hadiah bawah bantal....boleh la kot buat time besday....untuk anniversary ni aku memilih untuk ala kadar ja......tapi seminggu jugak la aku dok search tempat makan mana yang menarik....T______T

Memula nak pie Bora Ombak, member kata tak sedap....aku nak pie KL Tower, pon member kata tak sedap jugak....dok usha-usha dekat Pullman...tapi time nie depa buat promotion untuk Chinese New Year + Valentines, aku rasa macam tak kena pulak dengan niat aku....usha Steamboat PICC, tapi dah fully booked....kesudahnya, kami pie Kelab Tasik Putrajaya ja.....dekat, belakang rumah....tak yah pening-pening....hahaha



Zulfa Haiqal.....kalau aku panggil, Zulllllllll....ooo Zullllllll...cepat-cepat ja dia jawab, 'eh bukan Zul la....ni Zulfa'.....hahahaha...omeiiiiii angat



Ni anak dara boleh buat sakit jiwa....tengok dia main payung atas meja....kalau kita tegoq, dia akan buat 'bluekkkkk'.....lani style lain dah....bila tegoq sikit dia akan buat bunyi 'slurppppp' - sedut ayaq lioq.....arrghhhhhhh, sakit ati jiwa raga aku rasa....tu tak tengok dia punya mengamok tak mau pie sekolah lagi tu......Jumaat baru nie, kena pakai baju kurung...dia punya mengamuk sebab aku kacau dia tidoq...baju tak mau pakai...pampes tak mau pakai.....pakai baju kurung, tapi tangan sebelah ja masuk....sebelah lagi tak berjaya.....aku usung gak masuk qeta....Pak Zul cakap pakai ja dalam qeta sat gie....huwaaaaaaaaa, dah masuk qeta baru dia ok nak pakai baju, nak pakai kain....siap senyum sengih sampai telinga....hat sebelum tu, aku ngan Pak Zul la tempat kena pukul....seb baik baru 3 taon.............kalau dak, siap la.....hahahahaha




Ramai cakap Zara ikut muka Pak Zul.....tapi aku rasa dak pon.....Pak Zul hidung mancung ja.....Zara dakkkkkk pon....spesies idong mak dia gamaknya....dah tu kulit pon kurenggg sikit keputihannya berbanding Haiqal....aku tak tau kenan kat sapa....tapi mak aku selalu cakap, 'ala, hang dulu pon hitam jugak aih....ni dah besaq, putih ja pon'....betoi eh aku putih??? ekekeke




My soulmate, my pillow partner, my banker, my driver, my big boss, my everything......susah sangat nak bergambar....tambah gambar berdua.....sedih aku.....macam berchinta dulu tak macam nie pon kan......kalau boleh, tiap masa nak bergambaq.....dah kawen....malu.............malu apa tak tau.....tak mau tangkap gambaq sudah, meh aku tangkap gambaq anak ja banyak-banyak


Okei Pak Cik kat belakang tu tengah mendendangkan lagu.....sedap jugak la suara dia.....kira kalau tengah makan dengan dia nyanyi, tak dak la sampai tersedak keluar makanan.....heeeeeeeee


them...cari Zara...Where is she???





Okei....2 gambaq ni aku suka.....buruk nau muka Pak Zul....hahahaha.....ada member uitm aku cakap, dalam gambaq Pak Zul nampak macam tua....tapi bila tengok depan, macam 20 ++......shhhhhhhhhhh, jangan cakap depan-depan, satgi ada orang kombang.....ekekeke


Mine....mee kari...biasa ja pon rasa dia....


Haiqal with ice cream


Pak Zul - Penang Fried Kuew Teow


Zara makan kek.....makan la kot 2 sudu....pastu bertekak nak ice cream Haiqal.....makan-makan, lepak-lepak.....cerita itu ini...kutuk orang itu, orang ini.....pastu balik.....seronok kan dapat spend time dengan family....tambah-tambah aku tengah cuti semester nie.....tak payah pikiaq esaimen bagi.....ouh ya, tarikh yang sama nie jugak result exam sem lepas keluaq....Alhamdulillah, tak dak paper kantoi.....yang seronoknya, sem nie dapat DL......yeay, tak sesia pie kelas tetiap minggu.....syukur  ;)

Apa pun, kehidupan masih perlu diteruskan....setiap perkahwinan, tetap akan ada dugaan dan cabaran....penah aku attend 1 course hujung tahun lepas....motivator tu cakap, mak ayah dia penah tanya dia....bahagia tak dengan perkahwinan? of course la dia jawab bahagia....tapi bagi orang tua, selagi tak cukup 10 tahun, jangan cakap pasal bahagia......see, pengalaman mengajar dan mendewasakan seseorang....aku cakap dekat Pak Zul pasal benda ni, dan dia pun setuju....tapi tak bermaksud la perkahwinan kami nie tak bahagia.....bahagia ja pun even diselang seli dengan gado-gado manja....gittew

Semoga ikatan perkahwinan kami diberi mawaddah dan rahmah Allah hingga ke akhirnya......Doakan kami untuk menambah bilangan anak yang seterusnya....taon nie macam dah tak dapat ja nie...sebab Pak Zul tak mau anak lahir hujung tahun......insyaAllah tahun depan la kot....cuba lagi....hehehehe



Tiada ulasan :