10 Disember 2014

New Buddy - Note 4


Yeay.....dapat surprise Samsung Galaxy Note 4 from Pak Zul......*lompatbintang*...Actually aku tak penah pon terpikiaq nak tukaq henpon baru......tapi Note 1 aku dah mula buat perangai....sat-sat naik 'insufficient space'....bukak wassup, tertutup sendiri....bukan gallery, tertutup jugak...bukak fb, pon sama...kena download apa ntah....mula-mula tu aku boleh terima lagi la....iyelah, henpon dah 2 taon lebih....mungkin ada wayar cabut kat mana-mana...ye dak....restart nanti okei lah....tapi dah sampai tiap saat kena restart then kena delete semua application dalam hp, kena delete gambaq bagai...tu pon asyik insufficient space, bengkek jugak la ati....wassup kat Pak Zul, ngadu pasal henpon buat perangai....aku mintak henpon dia je pon, sebab banyak sangat henpon yang dia dok guna...bak la satu...aku setakat nak sms, call, wassup, tangkap gambaq + fb je pon function yang aku nak guna...hat lain tak ler sangat...

Tup-tup nak dijadikan cita, malam tu aku tertidoq awai....awai gak kot, sebab aku tak sedaq Pak Zul balik qeja pukul berapa.....aku sedaq, rasa ada benda ja kat sebelah....ingatkan bantal Zara ka apa.....aku pegang, tengok casing Note 4....aku tengok Pak Zul masuk bilik...aku pejam mata balik, buat-buat tidoq.....then bukak mata, tengok sekali lagi.....omaiiiiiiiiiiiiiiii, Note 4 okeh....terus bangun, buat-buat tak paham ni untuk apa.....padahal dalam ati happy kemain...hahahaha....tapi jauh kat sudut hati, aku sayang duit.....aku bukan request henpon baru pun, aku nak tukaq hat lain ja....pakai yang 2nd hand pon tak pa....tapi dah dapat, ai okeiiiiiiiiiiii jerrrrrrrrrrrrr....hahahaha....Alhamdulillah....Thank you Papa....
padahal malam sebelum tu baru ja aku cakap, 'dah lama abang tak buat seprais'......then Pak Zul balas, 'bersyukurlah dengan apa yang ada'....yela yela yelaaaaaaaaaaaaaa   T_______T


Wajah baru my buddy....lepas nie usung ke sana sini lah....tapi sekarang nie pun aku tetap usung jugak note1 aku....sebab ada lagi data-data dalam tu yang aku nak.....terus terang cakap, aku bab henpon ni blur sikit....bukan sikit, banyak gak kot....aku dah mula risau, nanti contact no dalam henpon lama macam mana....sms? wassup? dan paling penting, gambaq......aku nak guna lagi semua benda tu.....Pak Zul la tolong backup semua....dia nak ajaq aku, tapi aku buat-buat tak paham...sebab aku memang malas nak paham benda-benda nie....aku tau nak guna ja.....aku tau kalau aku nak call orang sana sini, make sure semua  nombor ada.....ecececehhhh, tak reti nak syukur langsung kan.....pang nak???


Aku pun tak dak la sempat sangat nak godek apa application, innovation yang ada dalam Note 4 nie...cumanya semalam kot, tengah panaskan enjin qeta nakbalik rumah aku godek sikit-sikit....sebelum nie, dalam henpon yang penah aku guna, aku cuma jumpa 'fligh mode' je kan....tapi yang ni, siap ada 'car mode'....aku pun tekan, sebab kang aku nak drive....


Pastu keluaq nie, 


Aku pun sebut la 'Hi Galaxy'.....then aku tekan 'phone'.....dia suruh aku cakap contact person yang aku nak....aku sebut 'abang'....then keluar la senarai 'abang' dalam contact aku....see, semua nama Pak Zul okeh...tak dak 'abang' lain selain Pak Zul dalam contact aku.....bukan setakat contact hp, bahkan hati aku yang tulus mulus ini hanya ada Pak Zul....gittewwwww...hahahahaha



Pastu dia tak faham, dia suh aku specific kan 'abang yang mana'....aku sebut sekali lagi 'abang'....yela, omputeh nak translate Melayu, memang la omputeh tu tak paham...dengan slang ntah hapa-hapa....

Bila sebut abang, keluaq hat nie pulak


terkekek aku gelak.....bongok punya omputeh....'Abang' laaaaaaaaaaa, bukan Pak Lang....hahahaha

Then aku try tekan message pulak....keluaq yang nie



so aku boleh sebut contact mana yang aku nak message.....tup-tup message masuk....dia tanya nak bacakan ke tak....aku pun sebut 'Read'...dia pon baca dengan penuh fasih dan slang.....berdekah-dekah aku gelak sebab tak paham....bahahahahahaha...bengong punya omputeh....bayangkan message melayu yang penuh short form tu dia baca ikut slang dia.....tak ke haru biru jadi message tu....tak membantu langsung....hahaha

Aku try pulak music, macam biasa...sebut je tajuk lagu....karang dia mainkan....


Last sekali aku tekan navigation......dia tanya nak pie mana, aku sebut home.....terus cepat-cepat dia search 'home'....tapi disebabkan aku still tak setting address bagai, dia tak leh find that location....


Boleh kan dok bergelak sorang-sorang dengan henpon baru nie....memang release tension kot....hahahaha....sapa nak try, meh la pinjam....ke aku sorang ja yang baru tau ada 'car mode' nie???? boleh dok buat chewi sorang-sorang....bahahahahahahaha

kbai

Tiada ulasan :