27 Ogos 2014

Hepi Besday Zara ~ Zara turn 2

Alhamdulillah.....Alhamdulillah.....Alhamdulillah......
24 Ogos baru nie, Zara genap 2 tahun.....Dah besar anak dara aku nie.....akai dia, MasyaAllah...ada ja yang buat aku jadi singa....hahaha...ada orang tanya, tak buat makan-makan ka......ikhlas cakap, aku kalau boleh, hari-hari nak jemput orang mai rumah....seronok sebenarnya jamu orang makan nie....tapi keadaan tak mengizinkan....ada ja halangan-halangan yang membuatkan plan untuk buat makan-makan tu terbantut.....kesudahannya, sambut kami anak-beranak aje lah....itu pun dah terlepas 2 hari baru nak sambut....hehehehe



Besday girl


Berebut nak makan kek....tapi gaya Zara tu bukan nak makan...dia nak main je lebih.....



Yang nie tukang makan....suka sungguh dia makan....sampai kek berteraboq  atas meja tu....










Besday girl jugak rilex....makan keropok....habeh tak mau, dia capai fish and chip makan... T__T


anje papa


lasagna


fish and chip


Carbonara

Sedap carbonara dia....makan time panas, memang layan la....tapi boleh la kot 5 suap....mula la aku kembang tekak....nak mintak cili potong, kompom lah tak dak.....alih-alih, hulur kedepan....suh Pak Zul perabeh....tak leh blah dah aku makanan western  nie....haishhhhh




Sesi memujuk anak teruna....2 kali jatuh kat dalam dalam kedai nie....tak paham sungguh aku...apa dia buat pun tak tau....mula-mula, jatuh kerusi....sekali ngan kerusi tu pun jatuh....lepas tu aku rasa Zara kot tolak.....jatuh terduduk....nangis lagi....muahahahaha....hari nie celebrate besday Zara, so Zara tak leh kena marah....maka, pujuk ajelah jawabnya..... T____T


Haiqal + Mama + Zara....okei aku akui.....nampak gemuk disitu


Zara yang happy....

So simple and small Zara's birthday celebration....hadiah pun tak cari lagi.....papa cakap nanti....nanti papa tu boleh jadi bulan depan dan bulan-bulan seterusnya....muahahaha....

Yang penting, anak mama, Zara Hadeera binti Zulfahimi membesar dengan sihat dan ceria....membesar dengan jayanya.....membesar menjadi orang berguna, anak solehah dunia akhirat.....cuma satu, cakap tak berapa nak buleh.....pasai pa tatau...jenuh nak translate....aku ingatkan anak laki lambat cakap, anak pompuan lagi lambat.....bab bergado, serah kat dia....mai dia geram, dia pie cubit-cubit sampai puas ati.....dak pun dia pie tumbok muka....hat nie memang rasa nak tumbok balik....hahahaha....anak, pinjaman terindah....tahun depan nak hantar masuk sekolah....semoga dipermudahkan semua urusan...insyaAllah









Tiada ulasan :