08 Januari 2014

Family Trip @ Ancasa Resort Port Dickson

Percutian yang disponsor tempat tinggal oleh abang ipar aku....yahooooo...*baru nak update...dah lama benor simpan....mentang-mentang free, seronok ko yeh...hahahahaha....seperti taon sebelum nie, abang ipar aku yang keja kat KLIA tu dapat sekali lagi apartment under Brahim's Catering...bukan dapat free, kena bayar jugak...tapi tak banyak la....sebab dapat harga staff....tempat yang sama jugak cuma dulu dapat apartment 3 bilik, kali nie dapat 2 bilik....apadahal, bawak je toto....meh kita meramaikan jemaah...hehehehe

Aku ambik cuti 27 Disember baru-baru nie, saja la...nak menghabiskan cuti....padahal tak ke mana pun, duduk lepak rumah ja....then abang ipar aku memang dapat tarikh 27-29 Dis 2013, sedang elok la tu....plannya nak pie petang Jumaat, alih-alih kak aku si Mak Tun laki dia kena standby pulak, dah tak jadi pie sekali....laki aku pun ingat nak postpone jugak la keesokan harinya....tapi mai time maghrib laki aku suh siap-siap, pie PD malam tu jugak.....hoyeeeeee!!!!!

sampai PD dah pukul 11.30 malam....sembang-sembang, makan-makan, tidoq....esok pagi-pagi aku dah gerak anak-anak, ajak mandi kolam + pantai...mak dia pulak semangat lebih....bhahahahahaha




Haiqal is lemas....baru masuk ja dah lemas....tak cool langsung....dah-dah, jom mandi pantai pulak.....Zara ni muka ja nampak garang, tapi penakut....dari jauh Haiqal dah sengih tengok kolam....Zara??? geleng-geleng kepala punya tak mau

Yang pie ni ada 5 family....Family aku, family Kak Roha, family A.Baq, family Mak Tun + adik aku nadia....tapi untuk malam 1st ni cuma ada aku, family Kak Roha dengan Nadia ja....yang lain mai hari Sabtu





























 Happy bila tengok anak happy....even setakat mandi laut, main pasir, yang ni lagi depa happy dari main tab, tengok tv, main hp....kan.............yang ni lagi merapatkan silaturrahim....lagi best dari semua....main tanam-tanam, buat fish, buat castle....mandi laut....sampai hitam....hahahaha






Zara kena buli.....Nadia punya qeja la nie.....tanam kaki....time ni aku melayan Haiqal mandi.....tengok dari jauh dok depa tangan mintak tolong.....dok jerit mama mama mama.....dia nak tarik kaki sendiri tak boleh, tu yang jerit mintak simpati tu....nak bagi mandi laut kemain meraung macam sakit-sakit....apapuntakboleh



ini sesi berlawan antara adik dan abang.....abang tolak kepala adik, adik tetap kool pegang timba kecik tu....meh kita lihat, sapa yang kena

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Haiqal menang, yeay!!!! hahahahahaha...si gangster kecik mama kalah..... ;)

habis mandi, lepak makan dulu kat bilik.....tunggu geng lain pulak sampai...dan la Haiqal tidoq seround 2....petang tu pulak turun pantai....again and again













































Haaaaaaaaaaa...tudia...banyak sangat gambaq...aku dah tak tau yang mana mandi petang, yang mana mandi pagi sebelum check out....sudahnya aku compilekan terus.....ni pun ada lagi tapi tak lalu aku nak letak, banyak sangat....tak larat nak buat caption satgi...baca buku tak habeh lagi wei.....

Malam tu keluar makan-makan...abang aku belanja....jauh kemain cari tempat makan, semua penuh....search ada blog cakap dekat Samudera eh sedap + murah....dekat D'Terapung mahal....pastu bila sampai kat tempat tu, dekat Jeti kot tak silap aku.....kedai makan dia bertentangan je.....orang ramai gila...meja penuh....kami nie dah parking elok, masuk balik qeta, cari tempat makan hat lain...nak tunggu yang sedap + murah, alamatnya tak makan la semua....huhuhuhu



ni je ha sempat snap....tengok laki aku duduk kat hujung sana....semua makanan dia sebat, tak ingat dah anak bini kat hujung sini.....mula la aku nak menjeling....dia makan kenyang, aku dok bertempik dengan Zara....nasib baik Haiqal lena...seronok jadi orang laki ni kan....banyak benda dia tak yah pikiaq....haishhhhh



Gambar family....tak semua ada....yang ada dari kanan A.Baq, Im, Mak tun, A. Megat, Kak Roha and aku + anak + anak-anak buah....Haiqal time nie tidoq dalam keta....laki aku bab bergambar memang susah, dia awal-awal lagi dah masuk qeta....Nadia jadi cameraman....kalau ikutkan, ada sorang lagi abang aku, A. Cik....tapi dia tak join sebab balik kampung



Kak ipar aku, Kak Ifa....baby Irsyad, baru 42 hari...tak habis pantang lagi dah keluar jalan-jalan....aku dulu dekat Zara, baru 17 hari dah merayap sampai Jitra...konvo Ela....muahahahaha....Betty + Nisha



Abang Megat, tokei Brahim Catering....hehehehe




Mak Tun + Im


Abang Baq....senang ati nampak, makan kenyang sangat dah la tue....hikhikhik



Laksa....mine....sedap gila, murah ja makan kat sini....Laksa rm3.50.....sedap wei....aku memang teringin laksa dari dekat PD lagi.....pastu tengok Abang Megat berhenti dekat kedai makan area Kuarters KLIA....boleh la.....asalkan ada laksa.....dan sangat puas ati...nyummmmehhhh!!!!



Nasik ayam.....kat sini ada rojak....sedap jugak....semua sedap dan murah....sapa yang duduk area BBST, Salak, Kuarters KLIA, Enstek...meh la try makan sini...dekat dengan politeknik Nilai yang lama....sebelah tu je....depan tu ada playground.....sungguh tak tipu, sedap....

itu je lah cerita percutian di hujung tahun.....dan ending hujung tahun yang sangat best....happy bila adik-beradik yang ramai dah kembali bersatu....dah tak dak kontrobesi yang mengganggu gugat jiwa raga...muahahahahaha.....semua dah kembali macam dulu...mesti arwah ayah dan mak kat kampung happy tengok anak-anak macam nie....semoga berkekalan hendak-Nya....apa pun, air dicincang takan putus...kannnnnnnnn

 Next trip tak tau lagi bila....tunggu aku habis exam dulu...katenyer!!!!

*teringin nak repeat ke USS.....tapi ni tahun melawat Malaysia....rasa macam nak pusing dalam Malaysia ja.....nantilah pikirin!!!*


Tiada ulasan :