23 Januari 2013

Salam Maulidul Rasul

Esok adalah 12 Rabiul Awal 1434 H.  Hari dimana Rasulullah telah dilahirkan oleh ibu Baginda, Siti Aminah. aku ingat lagi, masa zaman tadika....budak-budak kan susah nak paham cerita sirah Nabi....tapi kalau diselitkan dalam nyanyian, insyaAllah semua boleh paham....even tak paham kesemuanya, tapi mampu ingat sampai ke hari nie....macam aku dulu, ada satu nasyid bunyi dia macam nie, 

Nabi kita namanya Muhammad
Ibu Nabi Siti Aminah
Ayah Nabi namanya Abdullah
Abdul Mutalib nama datuknya

Nabi dilahir di Kota Mekah
Hari Isnin dalam Tahun Gajah
Menerima wahyu di Gua Hira'
Nabi wafat di Kota Madinah

see.....kalau nak suruh aku ingat semua sirah Nabi dulu, memang aku tak ingat....tapi bila dah start menyanyi, satu-satu ayat akan aku ingat.....dan bila orang tanya pasal Maulud Nabi, boleh la aku bagitau apa yang aku tau....Islam itu mudah sebenarnya....Islam tak pernah menghalang sebarang bentuk nyanyian kecuali nyanyian yang melalaikan....jadi, akan aku praktikkan apa yang telah aku pelajari untuk anak-anak aku....insyaAllah


Salam Maulidul Rasul


*psttt....esok aku balik kampung....cuti lama, sampai Isnin....dont miss me ya*
T_________T

Tiada ulasan :