07 Disember 2012

Umai D'Lake Cafe, Putrajaya

Banyak jugak kedai makan area Putrajaya ni yang aku tak tau sebenarnya......yang aku tau, food court Presint 9, food court Presint 8, Dapurmas, pastu kat perkarangan Jabatan Perdana Menteri.....dan paling fofular bagi aku ngan family mana lagi kalau bukan Alamanda....sampai dah tak tau nak makan apa dah....pastu kan, ada budak opis aku bagitau kedai Umai.....eh, bila wujud kedai tu? tak penah tau pon....serius....pastu apa lagi, aku ajak la laki aku pie petang tu jugak  ;)


Umai D'Lake Cafe....kedai ni berdekatan dengan Monumen Alaf Baru Putrajaya.....first time aku pie, tetiba kagum dengan kecantikan sekeliling.....bangga pulak aku duduk Putrajaya ni, tempat dia cantik-cantik....kedai ni pulak betul-betul sebelah tasik, siap ada jeti macam kat Kuala Perlis....terus teringat ex pakwe....eh???? hahahaha
Siap cakap kat adik aku pas makan kang nak tangkap gambaq....tengah makan, ujan turun lebat selebat lebatnya...terus punah harapan


Okei, berbalik kepada Umai D'Lake Cafe ni.....antara makanan yang budak opis aku sebut yang memang orang akan makan, pulut durian....sesampainya aku kat situ terus je order pulut durian nie




Pulut Durian
tapi rasa dia menghampakan...pulut tu okei....kuah durian tu, cair sangat....macam hirup air + dengan santan yang cair....tak terasa nikmat durian disitu  




Mee Bandung Johor
betul entah mee bandung nie....ka mee kuah ntah....yang ni sedap....daging lembut je....tak yah susah ati nak kunyah lama-lama ;)




Roti Jala
Hurmmmm...yang ni boleh la....kari tu la cair sikit.....





Grill Chicken Chop
Adik aku punya.....tapi tak berapa umppphhhh.....ayam dia macam masak tak masak.....terus terkenang grill chicken chop dekat De Pauh Garden....terbaekkkkkkkkkkk




Burger ayam special
It's mine....bila burger ni sampai, terus tengok kiri kanan......ni ja burger special? aku rasa burger budak kampung aku yang juai  tepi jalan tu pon lagi naik selera kot...serius, rasa kecewa sangat bila apa yang aku harapkan seperti mencurah air di daun keladi...huh


so pasni akan dipertimbangkan kalau nak makan kat sini....

Haiqal pulak buat perangai.....dia tak sedap badan....batuk....baru lega demam....aku nak makan pun tak nikmat....asyik uwaaaaaaaaaaaaaaaaa....Zara jugak rilex, lena ja....tambah ujan-ujan ni, lagi dia tak peduli orang kiri kanan.....baru lepas inject sama si kecik tu....








sekian




1 ulasan :

SNM berkata...

Menu plg specel n femes kat Umai adalah Jemput2 Pisang...
Boleh jamin x menghampakan! Hahaha...
Masakan panas, nasi goreng dia pun leh tahan sedap (^^,)