11 Disember 2012

Rosdet Tomyam Kampung Baru

Haih....sejak dua menjak pas bersalin nie, asyik update pasal makanan je kan.....nampak sangat aku femalas nak masak.....hahaha *aku masak kalau ada bahan....kalau tak dak, aku cari alasan ajak makan kat luar* ;)

Kali nie tempat yang dituju adalah Rosdet Tomyam Kampung Baru.....tapi sebelum tu teman papa jumpa customer dulu dekat Jusco Taman Maluri + NZ Garden......



Haiqal, mama & Zara

Dah setel jumpa customer bagai, papa bawak mai sini.....time ni Haiqal + Zara dua-dua lena....aku dah cakap, kalau hujan aku tak mau pie kedai yang kena lintas jalan bagai.....tapi laki aku nak jugak pie, katanya tomyam kat sini sedap....okei-okei, malas nak gado

dan kedai dia boleh tahan la....dah hujan, lantai tu nampak cam kotor sikit.....bila dah masuk kedai, Zara terjaga....Haiqal tidoq ralik lagi....pastu bila dah pesan makanan, makanan pun sampai...eh servis dia cepat gila....bagus, boleh mai lagi..hehehehe....okeh, sambung cita....then Haiqal bangun....nangis....tak mau duduk, nak dukung....kalau dukung sambil duduk pun tak mau jugak, nangis lagi....adik pon buat perangai dan-dan...menjerit sampai satu kedai tengok kat kami....aku  mai anak-anak mengamuk ni yang mood aku dah kelaut...makanan dah sampai, sedap pulak tu....tapi tak leh nak makan sebab anak-anak buat hal.....jap, layan dulu gambar makanan....



sotong masak pedas



ikan siakap 3 rasa



puyuh goreng



ayam pandan



telur dadar



tom yam campur


see.....sapa tak terliur tengok......ada lagi satu, ketam masak cili api.....sedapnya....tak dan nak snap gambaq sebab budak-budak dah melalak......aku pegang Haiqal, laki aku pegang Zara....adik aku makan dulu.....bila Zara nangis, laki aku bangun jalan-jalan dalam kedai...Haiqal plak meraung tengok apak dia bangun....Haishhh budak-budak ni...aku tengok kecik besaq kecik besaq ja.....pastu laki aku dok buat melawak 'ayang ada duit dak? abang tak ambik duit lagi nie....guna duit ayang dulu'....hat ni lagi buat aku angin.....aku mana ambik duit.....setiap ari pie qeja aku bawak lima hengget ja.....tu pun ambik dari dompet laki aku.....ni dok tak dok tanya ada duit dak.....dah la anak mengamuk....mula la aku nak berletiaq blablablabla......pastu laki aku pun bengang, dengan Haiqal mengamuk, dia terus pie bayaq.....tak tau kena berapa....aku makan buat slumber ja....laki aku dah blah, tunggu kat qeta ngan Haiqal....makan pun tak tenteram....yela, nasik sesuap pun laki aku tak sempat jamah....air pun tak dan nak minum.....aku makan cepat-cepat sebab Zara pun dah mengamuk.....then panggil sorang waiter tu, mintak bungkus....siap mintak mahap lagi coz banyak makanan tak tersentuh......nie la penangan anak dua....mak bapak boleh bergadoh.....pasni kalau anak lena, pie pulak time hujan, nak kena lintas jalan bagai....aku sanggup tak makan....biaq la tapau pon tak pa....pastu laki aku dok buat bengang teruk-teruk, marah sebab aku tapau makanan tu......eh eh eh, dah bayaq memahal tak mau tapau pulak...dah la siakap tu sedap....kalau tak mau makan sudah, balik rumah kang aku makan....then balik rumah semalam, sampai pun dah 12.30 pagi....laki aku yang makan semua.....aku dah la teringat-ingat siakap, ketam, tomyam.....laki aku perabeh semua......tu dalam tak bagi tapau, dia yang balun semua....memang dasar perot tong sampah....aku gak kempunan...bangun pagi tadi tengok ada tomyam ja dengan ayam pandan....huwaaaaaaaaaaaa, nak ikan siakap malam tadi ;( 



Tiada ulasan :