20 Disember 2012

Keputusan PMR

Alhamdulillah.....semalam dah diumumkan keputusan PMR bagi tahun 2012....menurun sikit eh taon ni? lupa pulak tengok tibi semalam.....kalut menjual tudung....hik3

Adik-adik aku semua dah lepas sekolah.....dah tak payah nak risau berapa la result PMR, SPM bebudak nie.....sekarang ni turn anak-anak buah aku.....termasuk anak buah laki aku.....masa UPSR baru-baru ni, anak abang aku, Nur Iffah berjaya dapat 5A.....syukur....tahniah Iffah....keep it up!!! tapi aku lupa nak wish.....nanti la mak chaq beli hadiah kat Iffah na.... ;)


Iffah yang bertudung oren kat depan sekali tu.....dah jadi anak dara dah pun...tahniah

Tahun nie anak kak aku dengan anak buah laki aku ambik PMR....dulu, masa balik kampung aku ada tanya, 'kakak, hang target berapa PMR nie? 'kakak target lulus ja'......terus aku tanya 'hang target lulus ja? orang target berapa A bukan target lulus!!!'...serius, nak lulus PMR bukan satu perkara yang susah....bengang ja aku dengaq....pastu aku dengaq dia cakap kat adik-adik aku yang dia mintak camera Nikon kat abah dia ....sekali lagi,camera Nikon....tapi abah dia tak bagi....eh eh eh....kalau aku pon tak bagi...nak benda tak agak-agak...kalau mengaji pandai, rajin, aku tak kisah....ni takkkkkkkkkk, mintak je nak.....

semalam bila dah result keluaq, aku suh adik aku Ela tanya berapa result dia......bila dengaq ja semua lulus, aku ok lagi....tapi bila dengaq setiap gred yang dia dapat tu, terus menyirap darah.....hat tu ja??? aku bukan apa....kesian kat mak dia, means kak aku la.....sikit pun tak pernah merungut... bangun pagi, keluaq hantaq budak-budak pie sekolah....petang pie ajar Kafa....pastu weekend pulak pie ajar orang mengaji....ni ambik SPM sekali lagi taon ni semata-mata nak anak hidup senang.....nak balik kampung pun susah....yang anak pulak, nak tu nak ni, mintakkkkkk ja......tak penah nak hargai mak pak yang dok berhempas pulas cari duit siang malam.....dah mengaji malas tu sudah la, nak mintak tolong kemas rumah pon jenuh......haishhhh, tak boleh aih aku....memang aku pun ada anak, anak-anak aku pun insyaAllah akan lalui jugak benda-benda ni...tapi biarlah laluan tu, laluan yang mudah....budak-budak sekarang ni makin pandai....kalau PMR pun tak boleh nak score, macam mana dengan SPM? memang la SPM cemerlang mana pun tak menjamin ko masuk syurga, tapi biarlah seimbang dunia dan akhirat....tak gittew.....dah la SPM susah....kalau dari sekarang tak dek rasa insaf, memang habis la.....ketinggalan dek anak-anak orang bandar yang jauh lebih maju dengan anak kampung....hurmmmmmm

sentap tak habis lagi nie...huh!!!

Tiada ulasan :