17 Oktober 2012

Ber 'potluck' bersama mereka

Ahad baru-baru ni pertama kali aku jejakkan kaki di INTEC Shah Alam....sebab kelas aku untuk sem ni dah diubah dari UiTM Puncak Perdana ke INTEC Shah Alam....naseb baek tak kena kat Puncak Alam....jenuh berzikir tera nak sampai...jauh kot.....INTEC ni tak jauh sangat, tapi semak....kalau ikutkan ni dah seminar ke2 untuk sem ni...tapi aku baru first time la pie....masa seminar pertama tu aku tak habeh pantang lagi, tak maulah aku cari pasal....malas pon ada jugak time tu...ekekekeke

seperti sem-sem yang lepas, sem ni aku still ber'carpool' dengan bebudak kelas.....tak lain dan tak bukan dengan Ila, K.Nor, Yus + Nawal.....cuma bezanya, kali nie pie dengan Yus, sem lepas keta Ila....xpe kengkawan, seminar ke3 ni ai drive okeh...tapi bawak viva jela....qeta besar-besar ai tak berapa konfiden....berani dengan tak jela korang kat dalam qeta tu...bawak berzikir banyak-banyak....hehehehe...aku nie  gabra sikit kalau jalan banyak qeta....masa kat Puncak Perdana jalan lengang ja....smooth ja nak pie kelas pon...hat ni parking susah, kelas pulak sat tingkat 2, turun pie lab...nek balik tingkat 2, pastu tukar tingkat 3 pulak....apa nak buat, dah nama pun student....redhooo je la...naseb baek ai dah tak mengandung sem ni...tak kisah sangat la nak panjat tangga tinggi-tinggi

yang tak bestnya dekat INTEC ni, susah nak cari port makan.....kat Puncak Perdana tu, parking senang...port makan senang....surau dekat...siap boleh lenggang-lenggok lagi nak pie makan pon....kengkawan pon ada rojer jugak bagitau tempat ni susah nak makan, kena keluar dari kawasan U....surau pon jauh...jadik, diorang dah plan untuk seminar ke2, nak buat pot luck....pakat-pakat bawak la lauk pauk sorang sikit.....bukan setakat lauk pauk, nasik pon ada jugak yang tolong masakkan....best kan dapat classmates camni...tak caya???




sekali dengan periuk nasik daaaaa...masak untuk 10 orang...kalau aku masak nasik pon aku bawak sekali rice cooker ni ha...tak lalu la nak tukar-tukar bekas...




macam-macam lauk ada....sambal sardin ada 2 bekas, telur dadar, ayam masak merah....aku buat yang simple dimple je...sotong goreng kunyit...tu je sempat....yela, aku nak hantar Zara pie rumah babysitter lagi....nak tukarkan pampes bagai...dah la Haiqal bangun awal, kalau masak yang heavy alamatnya tak dak la potluck aku....



muka-muka kelaparan.....baru lepas jawab kuiz la katakan...lecturer sem ni semua ok-ok...tak dak la yang ala-ala diva...boleh slow talk, boleh kompromi....ouh ya, kat atas nie ada yang masih single ni...berkenan yang mana sila pm aku
T___________T




Tiada ulasan :