19 Jun 2012

makanan


Kursus ICT baru nie....
makanan dia tak kalah, kan......sedap....ada ayam goreng rempah, daging masak lemak cili api, tauhu telor, sambal belacan, sayur campur + ulam-ulaman....mewahnya makan...tu aku tak snap gambar time bekpes...siap makaroni goreng bagai...selalu nasik lemak ja...tak pon bihun goreng cina....ni yang nak buat aku pie kursus hari-hari nie ;)


Nailis Palace @ Sentul

Sabtu baru-baru ni pas pie Sogo beli barang bb, laki aku singgah Restoran Nailis Palace, Sentul...eh betoi ntah nama dia....hahahaha...tapi yang aku tau, Nailis je la...google la yek  kalau nak tau betul ke tak.....

masa awal-awal sampai, aku tengok tempat macam kedai kayu nak roboh je pon.....biaq betoi laki aku ni...mula la terbayang dalam kepala 'kompom ada tikus'...hahahaha...eh bukan aku memilih tempat makan, tapi memilih jugak la....sebab aku bawak anak kecik, pastu aku mengandung....tak kan nak makan kat tempat yang kotor, kang makanan tak bersih, sian anak-anak aku....aku ingat lagi, masa zaman bercinta....laki aku penah bawak makan malam area Kampung Baru.....perghhhhhhhh tempat dia.....scary hokkei......aku tengah makan, rilex je tikus mai round-round bawah meja....memang tobat tak mau pie dah....dan laki aku pon tau, jangan sebut la nak makan area Kampung Baru, kompom aku tak mau pie....

berbalik kepada Restoran Nailis nie....pintu masuk ada dua...baru cecah kaki, terus 'perghhhhhhh, not bad jugak tempat nie'......tempat dia ala-ala makan kat restoran mewah....ada meja untuk 4 orang...ada meja japanese style, means kita boleh duduk bersila...ada meja untuk kapel-kapel.....pastu variety of decoration....aku jalan masuk sampai ke belakang....siap ada satu tempat tu, ada lampu warna-warni kat lantai dia....depan tu ada DJ....Haiqal suka la tengok lampu warna-warna ni, tapi aku kompom pening nak makan tempat macam tu....pastu laki aku cari port baekkk punya...makan atas meja berlapikkan tempayan, betol2 depan tv....kat tv tu pulak, bawah dia ada transformer...eh....hahahaha



it's mine....nasik goreng kampung....banyak pulak makanan sampingan yang dia bagi...ada acar + keropok + telor....rasa??? not bad....tapi disebabkan keadaan diri aku yang selsema + batuk + sakit gg...makanan dia sedap mana pon aku jadi tak berapa selera



air kelapa....laki aku punya...aku ayaq suam  ;(




chicken chop
yang ni pakat-pakat share
rasa...bolehla.....xde la sedap sangat di tekak aku....laki aku ngan adik aku kata sedap




nasi goreng nailis's special
bab-bab special kompom laki aku punya....sedap jugak, ada sambal udang bagai..siap ayam goreng rempah lagi



nasi goreng sardin
adik aku punya...kalau tak dia nak ambik nasik goreng kampung...aku tak bagi sebab sama ngan aku
aku suh dia ambik nasik goreng sardin...hehehehe...tapi sedap jugak...even dia dah bagi lauk sardin kat sebelah, dalam nasik pon still ada jugak ikan sardin...kira okeh la tu kan

itu je citanyeee

T____T

Tiada ulasan :